نوشته شده توسط : badsa

موزه تدی خرس

موزه تدی خرس محلی جذاب و شاد برای کودکان،جوانان و آنان که قلبی جوان دارند است.این موزه دارای بیش از ۲۰۰۰ تدی خرس از سایز بسیار کوچک تا سایز بسیار بزرگ است که میتواند اوقات خوشی را برای شما فراهم سازد.در تور تایلند و در شهر پاتایا پیشنهاد میدهیم از این موزه دیدن کنید.


موزه تدی خرس محل سرگرمی کودکان

این موزه محل مناسبی برای کودکان است تا بتوانند تدی خرس ها را بغال کرده و با آنان عکس بندازند.اگر میخواهید در شهر پاتایا کودکان خود را سرگرم کنید سری به موزه تدی خرس بزنید.شما میتواندی برای کودکان خود از این موزه، تدی خرس ها مورد علاقه آنان را خریداری کنید.

تصویری از تدی خرس در منطقه آفریقاتصویری از تدی خرس در منطقه آفریقا

اگر علاقه مند به عکس برداری هستید،موزه تدی خرس شامل نقاط مختلفی برای ژست گرفتن در کنار تدی خرس های رنگی است که خاطرات به یاد ماندنی را برای شما ثبت خواهد کرد.

نقاط مختلف موزه تدی خرس

  • این موزه دارای ۱۲ نقطه مختلف با تم های مختلف است :
  • منطقه ترسناک : این منطقه از موزه خرس ها را در کنار افسانه های ترسناک نشان میدهد.
  • منطقه دایناسور : تدی خرس ها را در کنار دایناسورها نمایش میدهد.
  • منطقه اینکا : تدی خرس ها را درامپراتوری اینکا به نمایش گذاشته است.
  • منطقه فسیل : تدی ها را در حل یافتن فسیل نمایش میدهد.
  • منطقه آفریقا : تدی ها را درمنطقه آفریقا در کنار حیوانات مختلف مانند فیل ها شفزرافه ها،شیرها و .. به نمایش گذاشته است.تصویری از ندی خرس ها در موزه تدی خرس پاتایاتصویری از ندی خرس ها در موزه تدی خرس پاتایا
  • منطقه زیر دریا
  • منطقه زمستان
  • منطقه ابرقهرمان فضایی
  • منطقه چین
  • منطقه اروپا
  • منطقه خنده دار
  • منطقه هنر
  • منطقه بیرونتصویری از تدی خرس در منطقه آفریقاتصویری از تدی خرس در منطقه آفریقا

چطور به موزه تدی خرس برویم؟

این موزه در مرکز شهر پاتایا و در کنار هتل مارک لند ویو قرار گرفته است.برای دسترسی به این موزه میتوانید از تاکسی های شهری استفاده کنید.

درب ورودی موزه تدی خرس

ساعت کار موزه تدی خرس

این موزه همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۹٫۳۰ شب باز است.توجه داشته باشید که باجه فروش بلیت موزه ساعت ۸٫۳۰ شب تعطیل میشود.

هزینه بازدید از موزه تدی خرس

  • بزرگسال ۵۰۰ بات
  • کودکان ۳۰۰ بات
  • نوزادان رایگان

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع : renown-travel



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

پارک جینگ شان

اگر قصد سفر به شهر پکن را دارید و اگر علاقه مند به پارک و مشاهده شهر پکن از بالاترین نقطه این شهر هستید،همراه ما باشید تا با معرفی پارک جینگ شان در خدمت شما باشیم.


چرا به پارک جینگ شان برویم؟

پارک جینگ شان در مرکز شهر پکن واقع شده است که یک منطقه ۲۳۰ متری(حدود ۵۷ هکتار) را پوشش میدهد. پارک در نقطه مرکزی محور شمال-جنوب قرار دارد و در دروازه شمالی شهر ممنوعه قرار گرفته است.تصویری از گردشگران در جینگ شانتصویری از گردشگران در جینگ شان

این پارک در تپه جینگ شان که قبلا با نام تپه وان سو شناخته میشد کشف شده است.قله میانی ایت تپه بلندترین نقطه در پکن است که از آن بازدید کنندگان و گردشگران تور چین قادر خواهند بود شهر ممنوعه را به طور کامل مشاهده کنند.

در پارک جینگ شان چه کنیم؟

در ساعات اول صبح پارک جینگ محل تجمع افراد مسن محلی میباشد که برای تمرین تای چی در این پارک جمع میشوند.در این ساعات سعی کنید خود را به بالاترین نقطه از پارک برسانید. اگر علاقه مند به تماشای شهر پکن از بالاترین نقطه این شهر هستید پیشنهاد میدهیم خود را به این پارک برسانید.

تصویری از پارک جینگ شانتصویری از پارک جینگ شان

در فصل بهار این پارک مملوء از گل های رنگارنگ است. در ماه می ۲۰۰ گونه از پونه ها شروع به شکوفایی میکنند. حدود ۲۰،۰۰۰ گیاه گل مینا در این پارک شما را از خود بیخود خواهد کرد.

چطور به پارک جینگ شان برویم؟

به خط متروی ۵ به ایستگاه دونگی بروید. از خروجی C بیرون بیائید و سپس با پیدا کردن اتوبوس ۱۰۱ به ایستگاه Gu Gong (Forbidden City) بروید. روبروی دروازه شمالی شهر ممنوعه پیاده شوید.تصویری از گل های موجود در پارک جینگ شانتصویری از گل های موجود در پارک

چند نکته در مورد پارک جینگ شان

مدت زمان لازم برای بازدید : یک ساعت و نیم ساعت کار : ۶ صبح الی ۹ بعد از ظهر

هزینه بازدید : ۰٫۲۹ دلار

منبع : justgola



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

کلیسای سنت ساوا

از هر جهت که به پایتخت صربستان نزدیک شوید، یک ساختمان وجود دارد که نمی توانید بازدید از آن را در تور صربستان از دست بدهید.هر روز زنگ بزرگ آن ظهر را اعلام میکند.ما در این مطلب به معرفی این ساختمان که به کلیسای سنت ساوا معروف است خواهیم پرداخت.در ادامه با ما باشید.

تصویری زیبا از کلیسای سنت ساواتصویری زیبا از کلیسای سنت ساوا

کلیسای سنت ساوا در فلات وراکار واقع شده است محلی که بر این باور است که وزیر عثمانیان سینان پاشا در سال ۱۵۹۵ برای شکستن غرور صربها این کلیسا را آتش زد.این کلیسا نه تنها بزرگترین کلیسای ارتدکس صربستان است بلکه بزرگترین کلیسای ارتدکس منطقه بالکان و یکی از بزرگترین کلیساهای ارتدکس جهان است.

آتش بازی در کنار کلیسای سنت ساواآتش بازی در کنار کلیسای سنت ساوا

نمایش عظمت مسیحیت در کلیسای سنت ساوا

این کلیسا غالبا از تمام نقاط شهر بلگراد قابل مشاهده است.واقعیت در مورد کلیسای سنت ساوا وجود دارد که به آن ها اشاره میکنیم :

  • ارتفاع آن به ۸۲ متر می رسد که گنبدی با ارتفاع ۷۰ متر دارد و صلیب موجود در بالای گنبد ۱۲ متر ارتفاع دارد.
  • گنبد مرکزی ۴۰۰۰ تن وزن دارد و بلند کردن آن بزرگترین دستاورد فرآیند ساخت و ساز بوده است که ۴۰ روز طول کشید.
  • بیش از ۴۹ زنگ در برج های کلیسا وجود دارد و بیش از ۱۸ زنگ طلایی میباشد.
  • کلیسا دارای سطح ۳۵۰۰ متری است که همزمان ۱۰ هزار نفر میتوانند در آن حضور داشته باشند.
  • این کلیسا دارای یک گالری ۱۷۲۰ متری در طبقه اول و دوم است.
  • داخل این گلیسا با موزائیک تزئین شده است. گنبد مرکزی با یک موزاییک بنام مسیحی Pantocrator تزئین شده است.
  • بخش بیرونی کلیسا با سنگ مرمر سفید و گرانیت پوشیده شده است.

مردم در داخل کلیسای سنت ساوامردم در داخل کلیسای سنت ساوا

امروزه، کلیسای سنت سوا در قلمرو بلگرادرها جایگاه خاصی دارد. اینجا یک مکان و پناهگاه امن و یک مکان مهمی برای حمایت از همه کسانی است که نیاز دارند.

سالانه در این محل جشن های مختلفی برگزار میشود.یکی از این جشن ها،جشن کریمس است که مردم صربستان و بلگراد در آن حضور گسترده ای دارند و با آتش بازی و شادی خاص خوشجال به خانه های خود باز میگردند.از دیگر جشن های کلیسای سنت ساوا میتوان به جشن سالگرد ارتدوکس اشاره کرد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

پارک سافاری بالی

شاید در سفر به بالی بیشتر به دنبال تفریحات آبی آن باشید.اما بهتر است بدانید که جزایر بالی دارای تفریحات متنوع و هیجان انگیزی است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند.ما در این مطلب قصد داریم به معرفی یکی از این جاذبه های توریستی که به پارک سافاری بالی معروف است بپردازیم.در اداممه با ما باشید.

پارک سافاری بالی و پارک مارین یک روز هیجان انگیز را برای شما فراهم خواهد کرد و یکی از محبوب ترین و بزرگترین جاذبه های توریستی جزایر بالی است که سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران تور بالی میباشد.مجموعه سافاری بالی دارای بیش از ۶۰ گونه است که همه آنها در محوطه های بزرگ آزاد شده و شبیه به زیستگاه طبیعی آنها است.

تصویری از گردشگران در پارک سافاری بالی

سوار اتوبوس ها سافاری شوید و با تردد در پارک سافاری بالی از تماشای حیوانات رها شده در این پارک لذت ببرید و خاطاتی به یاد ماندنی را برای خود ثبت کنید.

در مجموعه پارک سافاری و پارک مارین ۸۰ گونه جانوری و حدود ۴۰۰ نمونه از سه منطقه اندونزی،هند و آفریقا موجود میباشد.شما در این مجموعه فرصت خواهید داشت تا این گونه ها زیبا را از نزدیک ببینید.

تصویری از گردشگران در پارک سافاری بالی

در پارک سافاری به دلیل بزرگی محدوده آن،در مکان های مختلف پارک،اتوبوس توقف خواهد داشت و شما فرصت عکس برداری خواهید داشت.پس سعی کنید یک برنامه ریزی خوب برای ثبت خاطرات خود داشته باشید.

در صورتیکه میخواهید از تفریحات پارک آبی نزدیک پارک سافرای بالی استفاده کنید،به همراه داشتن لباس تعویضی،لباس شنا،حوله و لوازم مورد نیاز را فراموش نکیند.

تصویری از تفریحات آبی در کنار پارک سافاری بالی

ساعت کار و زمان بازدید از پارک سافاری بالی

همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر میتوانید به پارک سافاری بالی مراجعه کنید.

آدرس پارک سافاری بالی

Jalan Bypass Prof. Dr. Ida Bagus Mantra, Gianyar

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع :bali-indonesia



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

صومعه آلادژا

در ذهن اکثر گردشگران تور بلغارستان ،کشور بلغارستان به خاطر سواحل زیبای آن معروف است و معمولا گردشگران برای استفاده از تفریحات ساحلی بینظیر این کشور زیبا و شهر وارنا به بلغارستان سفر میکنند.اما بهتر است که در سفر به بلغارستان و شهر وارنا در کنار استفاده از تفریحات هیجان انگیز آن،در برنامه تور بلغارستان خود بازدید از آثار تاریخی این شهر را نیز جای دهیم.ما در این مطلب قصد داریم به معرفی صومعه آلادژا بپردازیم.در ادامه با ما باشید.

نقاشی بر دیوارهای صومعه آلادژا

صومعه آلادژا معروف ترین غار صخره ای در سواحل دریای سیاه بلغارستان است که در طول قرون ۱۳-۱۴ به طور مخفیانه توسط راهبان ساخته شده است.این صومعه در پایان قرن نوزدهم طی یک عملیات باستان سناسی بلغاری - برادران Shkorpol، کارل و هرمین، کشف شد.

در سال ۱۹۲۷، کلیسای آلادژا به عنوان یک بنای تاریخی عمومی اعلام شد و در سال ۱۹۶۸ بود که به عنوان یک بنای تاریخی معماری از اهمیت ملی برخوردار بود.

ساختار صومعه آلادژا

غارهای صومعه در دو سطح به یک سنگ آهک تقریبا ۴۰ متری می رسد. سطح اول شامل یک کلیسای صومعه، سلول های مذهبی، یک اتاق پذیرایی و یک آشپزخانه، یک قبرستان کوچک و مزرعه است. سطح دوم یک غار طبیعی است که در انتهای شرقی صومعه آلادژا واقع شده است.

مسیر رفت و آمد گردشگران در صومعه آلادژا

۶۰۰-۷۰۰ متر به سمت غرب از صومعه ، گروهی از غارها نیز به نام "Catacombs" قرار دارند. اقلامی مانند سرامیک، سکه، نقاشی های دیواری و غیره توسط باستان شناسان از این محل یافت شده است.شواهدی مبنی بر اینکه این غارها ساکنانی نیز داشته است یافت شده است.

پس از تصرف بلغارستان توسط امپراتوری عثمانی در پایان قرن چهاردهم، صومعه آلادژا به تدریج رو به فراموشی رفت و احتمالا در حدود قرن ۱۵ تا ۱۶ زمانی بود که در نهایت به حال خود رها شد.

نام صومعه آلادژا از کجا آماده است؟

نام آلادژا یک منبع فارسی –عربی دارد.در آغاز قرن گذشته K. Shkorpilافسانه ای نوشت که بر اساس آن پاسدار صومعه St Spas بود.نام کنونی آن که در اواخر دوره عثمانی بر آن گذاشته شد و به زبان ترکی به معنای رنگارنگ است که به دلیل نقاشی های رنگارنگی که بر دیواره های این غار وجود دارد انتخاب شده است. در حال حاضر این صومعه شگفت انگیز در حال نابودی است.

تصویری از صومعه آلادژا

چطور به صومعه آلادژا برویم؟

صومعه آلادژا در شمال شرقی بلغارستان، در ۱۷ کیلومتری شمال مرکز وارنا و در ۳ کیلومتری غرب سواحل شنهای طلایی واقع شده است.

تصویری از داخل صومعه آلادژا

هزینه بازدید از صومعه آلادژا

بزرگسالان (انفرادی) ۵ : لوا

بزرگسالان به صوررت گروهی و بالای ۱۰ نفر : ۳ لوا

کودکان ۷ تا ۱۶ : ۲ لوا

کودکان زیر ۷ سال : رایگان

زمان بازدید از صومعه آلادژا

ماه می تا اکتبر از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب

ماه نوامبر تا آپریل از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر

منبع : visit.varna.bg



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

بهترین رستوران های کلمبو

غذاهای سریلانکا همواره یکی از دلخوشیهای این کشور جزیره ای بوده است. رستوران های کلمبو پر رونق است و همیشه طیف وسیعی از غذا در هر رستوران با هر بودجه ای موجود است. برای کشف بهترین فرهنگهای غذایی در سریلانکا و اینکه در تور سریلانکا کجا غذا بخوریم، خوب است که سری به بهترین رستوران های کلمبو بزنید.


رستوران کاری لیف کلمبو

یکی از منحصر به فردترین رستورانهای سریلانکا است. در این رستوران،همیشه پخت و پز به سبکی جدید صورت می گیرد. دارای محیطی آرام و باز است که آرمشی بی نظیر را برای مشتریان به ارمغان می آورد.

رستوران کاری لیف یکی از بهترین رستوران های کلمبورستوران کاری لیف کلمبو

 

کافه گالری کلمبو

در سال ۱۹۹۸ در دفاتر سابق معمار مشهور جهان، جفری باوا ایجاد شد. کافه گالری ارائه دهنده ی ترکیبی از غذاهای منحصر به فرد سریلانکایی است. غذاهای آن معمولا با مواد تازه ی محلی درست می شود.

تصویری از کافه گالری کلمبوتصویری از کافه گالری کلمبو

 

در رده بندی بهترین رستورانهای آسیایی جزء رده ی ۳۸ می باشد. این رستوران دارای سرآشپزی ژاپنی است. دکور هدفمند آن، تداعی کننده ی باغهای پر از آرامش ژاپنی است. غذاهایی ساده با ترکیبی عالی در این رستوران طبخ می شود. معروف ترین عذاها در این رستوران سوشی و ساشیمی است.این یکی از بهترین رستوران های کلمبو میباشد.

تصویری از رستوران نیهونباشیتصویری از رستوران نیهونباشی

رستوران زازا کلمبو

در راس یک محفظه شیشه ای با شکوه، زازا که هم یک رستوران و هم یک کافه است، قرار دارد. در زازا بهترین چای سیلان ارائه می شود. در این رستوران طیف گسترده ای از غذاهای محلی و بین المللی سرو می شود.اگر به دنبال یکی از بهترین رستوران های کلمبو هستید،پیشنهاد میدهیم سری به این رستوران بزنید.

تصویری از رستوران زازا سریلانکاتصویری از رستوران زازا سریلانکا

غذاهای دریایی خلیج

غذاهای دریایی سریلانکا یکی از عناصر ارزشمند در صحنه ی آشپزی هستند. رستورانها این ثروت را هر روزه از اقیانوس هند بدست می آورند. محیطی آرام و روستایی،در مقابل ساحل با آشپزهایی حاذق که بهترین های دریایی را با منویی روزانه در اختیار مشتریان می گذارند.

 

تصویری از رستوران خلیج سریلانکاتصویری از رستوران خلیج سریلانکا

رستوران ساحلی Wadiya

یکی دیگر از رستورانهای ساحلی که در عرصه ی سرو غذاهای دریایی در کلمبو بسیار مشهور است، رستوران ساحلی Wadiya می باشد. تجربه ی غذا خوردن با کیفیت و مقرون به صرفه را در محیطی آرام ار دست ندهید.تصویری از غذاهای دریایی سریلانکاتصویری از غذاهای دریایی سریلانکا

منبع : theculturetrip

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

باغ های ماژورل مراکش

مراکش،کشوری جذاب و رنگارنگ است که سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران در قالب تور مراکش میباشد.برای بازدید از دیدنی های این کشور بینظیر باید وقت زیادی داشته باشد.ما در این مطلب قصد داریم تا با معرفی باغ های ماژورل مراکش در خدمت شما باشیم.در ادمه با ما باشید.


سازنده باغ های ماژورل مراکش که بود؟

باغ های ماژورل مراکش در دهه ۱۹۲۰ توسط نقاش فرانسوی ژاک Majorelle ساخته شده است که شامل استخرهای مرمر، درختان موز، گیاهان بامبو، نخل ، نارگیل و ... میباشد.تصویری زیبا از داخل باغ های ماژورل

این باغ به طرز بی نظیری به دلیل اینکه توسط یک نقاش طراحی شده است، به شکل یک نقاشی درآمده و رنگ آمیزی شده است. بسیاری از سازه های این باغ به رنگی آبی تیره ('Majorelle Blue') نقاشی شده اند که به خوبی با خاک، آب و هوا و گیاهان هماهنگ شده اند و در واقع این باغ شاهکار ژاک Majorelleبه جای نقاشی های او میباشد.

ویژگی های باغ های ماژورل مراکش

آب یکی از ویژگی های مهم این باغ است و به خوبی در این باغ میتوان کانال ها و حوضچه های پر از آب را مشاهده کرد. ژاک Majorelleبسیار مشتاق به جمع آوری گیاهان بود و در این باغ میتوان نمونه ای از اشتیاق او به جمع آوری گیاهان را مشاهده کرد.تصویری زیبا از حوض های موجود در باغ های ماژورل مراکش

پس از سال ها بی توجهی، این مجموعه توسط طراح Yves Saint Laurent و همراه او Pierre Berge بازسازی شد.

آدرس باغ های ماژورل مراکش

Jardin Majorelle, Avenue Yacoub el Mansour, Marrakesh, Morocco

ساعت کار و زمان بازدید از باغ های ماژورل مراکش

در طول سال در ماه اکتبر تا می از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر و در ماه جون تا سپتامبر از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر گردشگران میتوانند از آن بازدید کنند.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع :gardenvisit



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

باغ نظر شیراز

باغ نظر شیراز به نام های عمارت کلاه فرنگی ، باغ موزه ، باغ حکومتی، باغ شاهزاده و مقبره کریم خان نیز مشهور است.اگرچه این باغ قبل از دوران زندیه نیز وجود داشته ، اما سامان دهی، حصار کشی، درخت کاری، خیابان کشی و احداث بنای مختلف آن به دستور و در زمان کریم خان زند صورت گرفته و به همین دلیل او را بانی این باغ می دانند .

آبادانی و رونق این باغ در دوران زندیه به گونه ای بود که ارگ کریمخانی و دیوانخانه کریم خان زند و عمارت هشت ضلعی کلاه فرنگی در محوطه همین باغ ساخته شده و این باغ محل برگزاری آیین های رسمی و مقر حکومت حکام وقت و مملو از درختان سرو و کاج و نارنج بوده است.

تصویری از تابلوی ورودی باغ نظر شیرازتصویری از تابلوی ورودی باغ نظر شیراز

پلان باغ نظر شیراز

باغ نظر شیراز در اوایل دوره قاجاریه نیز یکی از بهترین باغ های شیراز بوده است. در آن زمان حسین علی میرزا فرمانفرما، فرزند فتحعلی شاه قاجار در دوران حکومت سی ساله خود بر فارس ساختمان هایی به نام «آیینه» و «خورشید» در گوشه شمال غربی باغ ساخت.

تصویری از ساختمان کلاه فرنگی در باغ نظر شیرازتصویری از ساختمان کلاه فرنگی در باغ نظر شیراز

این کاخ که از چند تالار و اتاق آیینه کاری و ازاره های سنگی حجاری شده تشکیل شده بود در سال ۱۳۱۳ به دلیل احداث خیابان کریم خان زند بخشی از جبهه شمالی آن از بین رفت. بخش هایی نیز برای ساخت اداره آموزش و پرورش،کتابخانه ملی شیراز(شهید آیت الله دستغیب)، هنرستان نمازی و خیابان طالقانی تخریب گردید .دو عمارت فوق نیز تخریب شدند و فقط عمارت کلاه فرنگی باقی ماند.

عمارت کلاه فرنگی حدود ۵/۱متر از سطح زمین بالاتر است و نمای خارجی آن با اسپرها،لچکی ها و طاق نماها و چند کتیبه مزیّن شده است. کاشی کاری های بیرون عمارت شامل مناظری چون شکارگاه و مجالس بزم و گل و بته و تخت سلیمان می باشد و چهار حوض در چهار جهت آن ساخته شده که حوض شمالی ویران گردیده است.

تصویری از نقاشی های موجود در باغ نظر شیرازتصویری از نقاشی های موجود در باغ نظر شیراز

در گذشته سیستم آبرسانی این حوض ها در ارتباط با قنات رکن آباد بوده است. طرح داخلی بنا(که به موزه پارس موسوم است) هشت ضلعی نامنظمی است که چهار ضلع آن ده متر و چهار ضلع دیگرش پنج متر است و ارتفاعی در حدود دوازده متر دارد. در چهار گوشه این عمارت ، چهار شاه نشین و چهار گوشواره دیده می شود که سقف و شاه نشین ها مقرنس کاری شده اند.

در مدخل ورودی اصلی باغ، سنگاب بزرگ یکپارچه و زیبایی بر روی پایه ای که گل های برجسته آن را در برگرفته قرار دارد. این سنگاب متعلق به مسجد جامع عتیق شیراز بوده که پس از تأسیس موزه پارس به آن جا منتقل شده است. از این باغ کهن و وسیع امروز تنها بخش کوچکی باقی مانده است که مساحت فعلی آن ۷۷۰۰ متر مربع و مساحت زیر بنای آن ۵۸۴ متر مربع است.

تصویری از سنگ های موجود در باغ نظر شیرازتصویری از سنگ های موجود در باغ نظر شیراز

بر روی دیوارها و طاقچه های عمارت چند مجلس نقاشی اثر آقا صادق نقاش ترسیم شده است. در این نقاشی، صحنه هایی از جنگ نادرشاه افشار با محمد شاه هندی، داستان شیخ صنعان و دختر ترسا، داستان رعنا و زیبا(یوسف و زلیخا) و صحنه ای از یک مکتب خانه دیده می شود. بر روی یک تابلو بزرگ دیگر که روی پارچه کشیده شده نیز عکس کریم خان ، در حالی که مشغول قلیان کشین است و شیخ علیخان، وزیر و منشی او با چند نفر از درباریان دیده می شود.در زیر تابلو نوشته شده:«عمل کمترین جعفر».

در وسط عمارت نیز یک حوض هشت گوش از جنس سنگ مرمر یکپارچه ساخته شده است.دیواره داخلی بنا و اتاق ها از سنگ های مرمر خوش رنگ ساخته شده و بدنه و سقف به نقاشی های مرمر خوش رنگ ساخته شده و بدنه و سقف به نقاشی های سبک زندهی مزیّن و منقوش است.

موزه پارس در باغ نظر شیراز

جسد کریم خان زند، پس از درگذشت وی، در این تالار به خاک سپرده شد ولی در سال ۱۲۰۶ه.ق به فرمان آبا محمدخان قاجار به تهران منتقل شد.عمارت کلاه فرنگی در سال ۱۳۱۶ به موزه پارس تبدیل شد که اشیاء گوناگونی از دوران قبل و بعداز اسلام در آن دیده می شود.

تصویری از ساختمان موزه پارستصویری از ساختمان موزه پارس

با ارزشترین آثار این موزه قران خطی مشهور به قرآن هفده من ، نقاشی های آقا صادق نقاش و لطفعلی خان صورتگر و شمشیر کریم خان زند است. در زمان کریم خان زند، در چهار طرف این عمارت، چهار حوضی ساخته شده که دو تای آن بسیار بزرگ بوده است.در سال ۱۳۱۳ که خیابان زند امتداد یافت، حوض سمت شمالی باغ را خراب کرده و سنگ های آن را به باغ آرامگاه حافظ انتقال دادند.

تصویری از داخل موزه پارس شیرازتصویری از داخل موزه پارس شیراز

با این سنگ ها ، دو حوض در صحن جنوبی و دو حوض در صحن شمالی آرامگاه حافظ ساخته شده است. هم اینک یک حوض بزرگ و دو حوض کوچک در سه طرف عمارت کلاه فرنگی وجود دارد. لبه های این حوض ها از سنگ های بزرگ یکپارچه است و در وسط آنها فواره های سنگی ساخته شده است. پیش از این منبع آبی در پشت کتابخانه ملی(شهیدآیت الله دستغیب) قرار داشته که در سال ۱۳۲۹ در جنوب باغ احداث شده و آب این فواره ها را تأمین می کرده است.

باغ نظر شیراز  یا موزه پارس در تار یخ۱۵ آذر ۱۳۴۱ با شماره ۲۴۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آدرس باغ نظر شیراز

شیراز ، خیابان کریم خان زند نزدیک به میدان شهدا ، روبروی ارگ کریم خانی

خواهشمندیم در صورتی که قصد سفر به شهر شیراز را دارید برای رزرو تور شیراز با ما در تماس باشید.

منبع : سازمان میراث فرهنگی شیراز



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

تور استانبول

تور استانبول نگیرید اگر ...

اگر دنبال ساحل دریا و یک سفر آرام هستید ودلتان لم دادن و ولو شدن در دامن طبیعت را می خواهد تور استانبول گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

تور استانبول بگیرید اگر ...

اگر دنبال یک شهر پر انرژی ،یک مقصد عالی برای خرید ،یک سفر پر از خوردنی های لذیذ هستید و کاریزمای یک شهر تاریخی مسحورتان می کند.تور استانبول بهترین مقصد برای سفر شماست.

تصویری زیبا از شهر استانبول در تور استانبولتصویری زیبا از شهر استانبول

چه زمانی تور استانبول رزرو کنیم؟

بهار و پائیز بهترین فصل استانبول است اما اگر یک گرمای ملایم اذیتتان نمی کند تابستان بهترین فصل حراج های این شهر است البته زمستان هم برای خرید لباس های خارج از فصل عالی است و قیمت هتل ،پرواز و تورهای استانبول نیز در این فصل به کف قیمت می رسد.

قیمت ها و هزینه های تور استانبول:

  • حمل ونقل عمومی: متوسط
  • غذا: متوسط
  • مواد خوراکی: ارزان
  • سینما وتفریح: متوسط
  • تاکسی: گران
  • پوشاک: ارزان
  • دارو ودرمان: بسیار گران

دیدنی های برتر در تور استانبول :

تصویری از زمستان در استانبول

تصویری از زمستان در استانبول

در تور استانبول چه بخوریم؟

  • اسکندر کبابiskender Kebap
  • لاهماجون Lahmacun
  • دونر کباب Doner Kebap
  • پیده pide
  • کوفته kofte
  • ایسلاک هامبورگر Islak Hamburger
  • آدانا کباب Adana kabab
  • کومپیر kumpir
  • کارنیاریک Karniyank
  • بورک Borek
  • باقلوای استانبولی 
 

تصویری از رستوران های استانبولتصویری از رستوران های استانبول

اگر علاقه مند به غذاهای خیابانی استانبول هستید،پیشنهاد میدهیم این غذاها را نیز امتحان کنید.

چه چیزی در تور استانبول بخریم؟

پوشاک و البسه، منسوجات خانگی ،کاسه های سرامیکی، پنیر و قهوه، شیرینی لوکومر و باقلوا، ظروف مسی و بلوری و صنایع دستی

زمان حراج در استانبول:

زمان در استانبول فصل تابستان و زمستان است البته در حوالی عید فطر و پایان هر فصل نیز حراجهای کوتاه مدت وجود دارد چند مرکز خرید نیز که به مراکز خرید آوت-لت مشهورند حراج اجناس خارج از فصل و طرح را در طول سال دارند کلمه ایندیریم INDIRIM به معنی حراج در زبان ترکی است.

مراکز خرید برتر در تور استانبول:

  • بازار سر پوشیده Kapah Carsi
  • مرکز خرید فروم استانبول Forum Istanbu Alisveris
  • بازار ادویه –مصری ها Misir Carsisi
  • خیابان استقلالIstiklal Caddesi
  • مرمز خرید استارسیتی Starcity Outlrt Center
  • خیابان بیازیت Beyazit Caddesi
  • مرکز خرید اولیویومOlivium Outlet Center
  • مرکز خرید جواهرCevahir Alisveris Merkeezi
  • مرکز تجاری ایستینه پارکIstinye Park Alisveris Merkezi
  • فروشگاه کارفور

تصویری از خیابانهای شلوغ استانبولتصویری از خیابانهای شلوغ استانبول

مراکز تفریحی تور استانبول :

  • پارک مینیاتورکMiniaturk Park
  • پارک ییلدیز Yildiz Park
  • جزیره بویوک آدا Buyukada
  • آکواریوم فلوریا Istanbul Aquarium
  • شهربازی مرکز خرید جواهر پارک امرگان Emirgan Park
  • کشتی سواری بر روی رود بسفور

امنیت در استانبول:

استانبول به ظاهر امنیت بالایی دارد ولی یادتان باشد که جیب پر پول شما و شیادها همیشه هم را پیدا می کنند در شب از پرسه زدن در محله های خلوت خودداری کنید و حسابی مراقب آدم هایی باشید که به شما وعده یک شام رویایی و یک شب ویژه را می دهند ممکن است آن پیشنهاد به قیمت تمام دارایی سفرتان تمام شود.

بهداشت در استانبول:

این شهر از نظر استاندار بهداشت در درجه خوبی قرار دارد و نظام درمانی تجهیزات و کادر پزشکی بسیار پیشرفته ای در این شهر وجود دارد البته به دلیل قیمت بسیار بالای بهای درمان در ترکیه توصیه می کنیم که بیمه مسافرتی در تور استانبول را فراموش نکنید.

پروازهایی که به استانبول می روند

  • هواپیمایی ایران ایر: دوشنبه چهارشنبه جمعه
  • هواپیمایی ماهان: همه روزهای هفته
  • هواپیمایی آسمان: همه روزهای هفته
  • هواپیمایی ترکیش: همه روزهای هفته
  • هواپیمایی اطلس جت: همه روزهای هفته
  • قشم ایر
  • تابان و ...

اطلاعات کاربردی در تور استانبول:

ویزا: نیاز به ویزا ندارد

واحد پول: لیر ترکTurkish Lira-TRY

ساعت: ساعت رسمی ترکیه ۱٫۳۰ دقیقه ایران عقب تر است.

ولتاژ برق: ۲۴۰-۲۲۰ ولت

آب لوله کش: غیر قابل نوشیدنی

منبع : dailysabah

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

بازارهای محلی صربستان

خرید کردن از بازارهای محلی صربستان یک لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می توانید در طول سفر به صربستان انجام دهید. اما آیا می‌دانید زمانی که به صربستان سفر کردید، از کجا خرید کنید؟

بازار کالینیچ (Kalenić Market)

در قلب محله وراچار، در نزدیکی معبد Sveti Sava، بازار سبز و شلوغ با محصول تولید شده از سراسر صربستان، بزرگ‌ترین بازار صربستان که مورد توجه مردمان محلی نیز هست، دیده می‌شود.

بازارهای محلی صربستان

بازار قدیمی پارفیمریجا ساوا (Parfimerija Sava)

فضای داخلی آن به سبک قدیمی است اما هنوز هم با گذشت سال‌ها، بطری‌های عطر پر زرق و برق با بهترین بو از سراسر جهان را می‌توانید در این بوتیک در بلگراد پیدا کنید. این بوتیک در سال ۱۹۵۴ افتتاح شده است و یکی از معروفترین بازارهای محلی صربستان است.

بازارهای محلی صربستان

بازار زلنی وناک (Zeleni Venac Market)

حتی اگر خرید هم نکنید، این بازار قدیمی و شلوغ در بلگراد که دارای محصولات تازه‌ی تولید روز است، در تور صربستان ارزش دیدن را دارد. رنگ‌های جذابی که در این بازار می‌بینید باید با عکاسی ثبت شود.بازار زلنی وناک

مکادام (Makadam)

یکی از بازارهای محلی صربستان و یک فروشگاه دوست‌داشتنی در بلگراد قدیمی است. در این فروشگاه، تنها اقلام دست‌ساز از سراسر صربستان به فروش می‌رسد.مکادام

بازار زمان فلیا (Zemun Flea Market)

انواع شمع، لباس، کتاب، ابزار، اسباب‌بازی و هر آنچه که تصور کنید را می‌توانید در این بازار بیابید و یک شروع خوب برای یکشنبه باشد. بر خلاف بازار‌های سبز، می‌توانید در این بازار چانه بزنید.بازار زمان فلیا

مغازه‌ی وجودانسکی (Vojvođanski Dućan)

این فروشگاه  یکی از بهترین بازارهای محلی صربستان میباشد که برای فروش و نگهداری فرهنگ و غذاهای سنتی، گوشت، لبنیات، مربا و شیرینی که به صورت محلی پرورش داده و هنر دست خودشان است را در معرض فروش می‌گذارد.مغازه وجودانسکی

آیکوویچ (Ivković)

فروشگاه Ivko در بلگراد، فروشنده ی لباس های رنگارنگ و زرق و برق‌دار زنانه است که با الهام از نقوش قوم صرب، طراحی شده است این یکی از بازارهای محلی معروف صربستان است.آیکوویچ

چومیچ دیستریکت (Čumić District)

اولین مرکز خرید در بلگراد که بیش از ۳۰ بوتیک در آن در حال فعالیت هستند. مد محلی، جواهر، طراحی و هنری که در اینجا به نمایش گذاشته شده است.Čumić District

Bombondžija Bosiljčić

به معنای واقعی کلمه، فروشگاه خانوادگی است که توسط سه نسل از خانواده‌ی Bosiljcić مدیریت شده و این سنت را زنده نگه داشته‌اند. این یک مغازه ی شیرینی فروشی است.Bombondžija Bosiljčić

بازار باجلونی (Bajloni Market)

در محله قدیمی Dorćol واقع شده و برای خرید میوه ها و سبزیجات تازه، پنیر، ماهی و گوشت می‌توانید به این بازار بروید.Bajloni Market

جین دوئه (Jane Doe)

یکی دیگر از بازارهای محلی صربستان بازار جین دوئه است که اولین فروشگاه پرنعمت در بلگراد است که کار‌های زیبا و با استعدا جوانان شهر را برای فروش در آن به نمایش می‌گذارد. گنجینه‌ای از اقلامی که در فصول مختلف تغییر و ارائه می‌شود.

گالری Singidunum

این گالری در قلب Knez Mihailova قرار دارد و فروش آثار هنرمندان محلی از جمله نقاشی، مجسمه، عکس، سرامیک، منسوجات، جواهرات، لوازم جانبی مد و دیگر موارد کاربردی منحصر به فرد در آنجا انجام می‌شود.Singidunum

منبع : lonelyplanet



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1396 | نظرات ()