نوشته شده توسط : badsa

تور هند

هنگامی که به مقصد های ناشناخته سفر می کنید، باید از راهنمایی های مفید برای غلبه بر موانع استفاده کنید، حال چه به هند سفر کنید و یا کشورهای دیگر. در این مطلب ما راهنمایی‌های لازمی که باید در تور هند به خاطر داشته باشید را مطرح خواهیم کرد.


برقراری ارتباط با مردم محلی هند

اگر شما به زبان انگلیسی تسط داشته باشید، در تور هند دیگرنگرانی خاصی نخواهید داشت، اما اگر زبان انگلیسی را ندانید، باید چکار کنید؟ در ابتدا بهتر است جملات خود را به جملات کوچکتر و قابل فهم‌تر تقسیم کنید. حتما یک قلم و یک دفترچه یادداشت برای ترسیم شکل در صورت نیاز، همراه داشته باشید. قبل از اینکه هتل را ترک کنید، نام و آدرس های مهم را به زبان محلی یادداشت کنید.تصویری از مردم محلی هندتصویری از مردم محلی هند

غذا خوردن در کوچه و خیابان

غذاهای خوشمزه‌ی هندی و نان و شیرینی آن بسیار شناخته شده است. اما امکانات بهداشتی ممکن است حتی در پایتخت هند که رفت و آمد گردشگران در آن زیاد است، کم باشد و این مورد همیشه باعث نگرانی مسافران تور هند است. سعی کنید غذاهای کاملا پخته شده بخورید و از خریدن سبزی و سالاد از هر فروشنده‌ای خودداری کنید. گیاهخوار بودن در هند بهتر است. از خوردن غذاهای بیش از اندازه تند بپرهیزید و در نهایت همیشه دست‌های خود را بشویید.

تصویری از غذاهای خیابانی هندتصویری از غذاهای خیابانی هند

رعایت احترام و پوشش

احتمالا اخبارهای زیادی در مورد مذاهب مختلف در هند شنیده‌اید. برای اینکه در تور هند دچار مشکلی نشوید، سعی کنید در انتخاب نوع پوشش خود درهند وسواس بیشتری به خرج دهید. با افرادی که لباس‌های محلی پوشیده به تن کرده‌اند با احترام رفتار کنید. هنگام ورود به عبادتگاه‌ها لباس پوشیده بپوشید و کفش‌ها خود را در بیاورید. گرفتن عکس از خدایان در معابد، اکثرا مجاز نیست.تصویری از پوشش مردم هندتصویری از پوشش مردم هند

مراقب باشید !!!

ممکن است در هند گم شوید و یا مسیر را از دست بدهید. از هرکسی درخواست کمک نداشته باشید زیرا ممکن است کلاهبردار باشند. برای اینکه در تور هند دچار چنین مشکلی نشوید بهتر است با یک گروه یا تور به گشت و گذار در هند بپردازید.

منبع : india



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

روستای ازغد

روستای ازغد یکی از روستاهای زیبا و بکر منطقه طرقبه در دامنه رشته کوههای بینالود می باشد.این روستا در فاصله ۲۲ کیلومتری طرقبه در یکی از دره های منتهی به شمال رشته کوه بینالودواقع شده است. روستای ازغد به دلیل موقعیت جغرافیایی و ساخت منازل که به صورت پلکانی بوده دارای ارزش معماری سنتی است.


معنی ازغد چیست؟

در قدیم نام روستا ازقد نگارش می شد که مخفف از قدیم به معنی باقی مانده از زمان گذشته و قدیم می باشد. این روستا از نوع روستا های پلکانی است.

 

تصویری زیبا از کوچه های روستای ازغتصویری زیبا از کوچه های روستای ازغد

 

طبیعت روستای ازغد

از جمله کوههای معروف ازغد می توان قله گاو ،قیچ قر و آسیابان و از دره های معروف زقی دره ، بازه دره و کمین دره را نام برد.از مهم ترین گونه های درختی و درختچه ای خود روی موجود در این روستا می توان به گونه هایی چون زالزالک و زرشک و سیاه تنگرس و آلبالوی وحشی و فندق ، سرون و جو دانه اشاره کرد.

 

تصویری از طبیعت روستای ازغدتصویری از طبیعت روستای ازغد

روستای ازغد از نظر گیاهان داروئی غنی است و گیاهانی چون کاکوتی ، بابونه ، گل گاوزبان و زیره سیاه یافت می شود که اهالی به خوبی با این گونه ها و همچنین خواص آن آشنا هستند و در فصل جمع آوری به صورت محدود برای رفع نیاز خانواده جمع آوری می شود.

گونه های جانوری در روستای ازغد

وجودحیوانات مختلف در روستای ازغد و ارتفاعات منتهی به رشته کوه های بینالود زیستگاه مناسبی برای رشد و نمو این گونه های جانداری به وجود آورده است.

 

تصویری از دیدنی های روستای ازغدتصویری از دیدنی های روستای ازغد

پستانداران:بز،قوچ ،پلنگ ، گرگ، کفتار، گراز ، خوک ، روباه ، شغال ، خرگوش ، موش کوهی و جوجه تیغی
خزندگان :خارپشت ، مارمولک ، مارجعفری ، مار افعی ، مار کبری ، و لاک پشت

پرندگان :عقاب ، شاهین ، جغد ، کلاغ ، قوش ، سبزه قبا ، هد هد ، کبک ، انواع بلبل ، چکاوک و سار در این روستا وجود دارند.

دیدنی های روستای ازغد

مسجد جامع روستا در سال ۸۳۳ (ه.ق) توسط فرد نیکوکاری به نام خواجه علی ازقدی بنا گردیده است. کتیبه های این بنا در ۳نوع چوبی، سنگی و کچی به چشم می خورد. در بخش ورودی مسجد دو درخت کهنسال چنار قرار دارد. این بنا در ابتدا بقعه ای بوده که با گذشت زمان به مسجد تبدیل گردیده است. درب چوبی این مسجد از آثار ارزشمند تاریخی و هنری دوره تیموری است. از دیگر آثار تاریخی روستا قبرستان، حمام قدیمی و مدرسه علمیه می باشد.

 

تصویری از مسجد جامع ازغدتصویری از مسجد جامع ازغد

در بعضی از دره های روستای ازغد بعضی از فلزات در کنار هم تجمع پیدا کرده و به عنوان معدن از آن یاد می کنند ، طبق بررسی های انجام شده دو معدن در این روستا امکان کاوش و بهره برداری دارد : ۱- معدن طلا ۲- معدن مس

ویژگی های روستای ازغد

  • مقبره های قدیمی مندرج با خط عبری که دلالت بر قدمت چند هزار ساله این روستا دارد .
  • مسجد تاریخی ازغد که در زمان تیموریان بنا شده که قدمت حدود ۱۲۶۰ سال دارد .
  • مدرسه علیمه این روستا که قدمتی حدود ۴۰۰ سال دارد.
  • جمعیت این روستا :۲۵۰ خانوار ثابت۶۰۰ – خانوار فصلی
  • مسجد ۶۰۰ ساله روستای ازغد در حال تخریب است.
  • مسجد روستای ازغد با بیش از ۶۰۰ سال قدمت در آستانه تخریب قرار دارد.

تصویری از روستای از غدتصویری از روستای از غد

این بنا که ساخت آن به سال ۸۳۱ (ه.ق) باز می گردد، از جمله مساجد قدیمی روستایی شهرستان طرقبه شاندیز است که بر اثر مرور زمان بخشهایی از ایوان، سقف و نرده های آن تخریب و در معرض آسیب جدی قرار گرفته است.

پیشنهاد میدهیم در تور مشهد از این روستای زیبا دیدن کنید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع:
mashhadenc



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

مسجد عرب احمد

مسجد عرب احمد » این همان چیزی است که همه بازدیدکنندگان تور قبرس باید ببینند، نه تنها به خاطر معماری فوق العاده طراحی شده، بلکه به خاطر کشیش مسئول، یعنی امام محمود مقدسی غازی، یک دانشمند علمی است که با قرآن آشنا است، می تواند خطبه قبیله را در قبرستان بخواند و همیشه مایل است که یک راهنما باشد.

تصویری از مسجد عرب احمد

مسجد عرب احمد در انتهای شمالی خیابان ویکتوریا و در غرب Sarayönü (میدان آتاتورک) واقع شده استاین مسجد عرب احمد خیلی ساده طراحی شده است، و درهم آمیختن درختان و درختچه های مدیترانه معمولی به زیبایی آن افزوده است. کل مکان به خوبی مورد توجه قرار گرفته و توسط طرفداران آن هر روز استفاده می شود.

مهمترین مکان درون مسجد، محراب است که همیشه روبروی مکه قرار دارد. در محراب است که امام جماعت،مسلمانان را هدایت می کند، جایی که او پشت به مردم ایستاده است. در نزدیکی محراب مسجد عرب احمد جایی قرار دارد که امام جماعت مردم در آن قرار میگیرد و برای مردم خطبه میخواند که اصطلاحا به این مکان منبر میگویند.

تصویری از حیاط مسجد عرب احمد

در نزدیکی محراب مسجد غرب احمد یک ساعت قرار دارد که عتیقه است.این ساعت در یک حراجی از لندن به مبلغ ۵۰۰ دلار خریداری شده است.شما عکسی از حیوانات یا انسان ها در داخل مسجد عرب احمد نخواهید دید و این به خاطر عقیده ی خاص مسلمانان است.

قوانین بازدید از مسجد عرب احمد

شما باید قوانین مسجد را رعایت کنید و نباید با کفش های خود به مسجد وارد شوید.اگرچه این قانون برای تمام مساجد رعایت میشود.رنگ اسلام سبز است، بنابراین مبلمان معمولا در این رنگ ظاهر میشوند.

تصویری از مسجد عرب احمد

مساجد باقیمانده در قبرس نسبتا بی اهمیت شده اند و معمولا توسط ساختمان های بلند در نزدیکی شهر غرق می شوند.

ویژگی های بیرونی مسجد عرب احمد

ویژگی های بیرونی مسجد عرب احمد ساده بودن طراحی مورد استفاده در همه مساجد خاورمیانه را نشان می دهد. به سختی می توان تزئین در این مسجد به جز مناره یافت. بیشتر مناره ها بالکن دارند که در آن می توان از دیدن پشت بام خانه های شهر لذت برد .این مسجد جزو بناهای تاریخی محسوب نمیشود و از سال ۱۸۴۵ فعالیت دارد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

شهر کاختی

در سراسر کشور گرجستان، مکانهای زیادی برای بازدید وجود دارد. هر فصلی نیز دارای رنگ و ویژگی های خاص خود است، به همین دلیل است که برای بسیاری از مسافران تور گرجستان، سفر در زمانهای مختلفی از سال می تواند جالب باشد. کاختی یکی از شهرهای گرجستان است که واقعا ارزش چندین بار بازدید را دارد. مکان های تاریخی و طبیعی زیادی در شهر کاختی موجود است که مسافران را جذب می کند.


صومعه ایکالتو شهر کاختی

در قرن ششم بنیانگذاری شده و در اوایل قرون وسطی، بعنوان یک مرکز آموزشی تبدیل گردید که در آن " آرسن " فیلسوف گرجستانی و بزرگترین شاعر گرجستان " شوتا روستاولی " در این مکان تحصیل و فعالیت می کردند. برای کسب اطلاعات بیشتر این صومعه می توانید سری به سایت TravelGIS بزنید.

تصویری از صومه ایکالتوتصویری از صومه ایکالتو

مجموعه الله وردی

در قرن ششم توسط آشوری پدر یوسف که در همان صومعه نیز دفن شده است، تاسیس شد. این مجموعه در جنگ مورد آسیب قرار گرفت که چندین بار بازسازی شده است. در قرن ۱۷ نیز توسط ایرانیان بازسازی شد و و در نهایت در سال ۱۷۴۲ گنبد این بنا توسط زلزله ای قوی آسیب دید که ترمیم آن توسط شاه هراکلیوس در سال ۱۷۵۰ انجام شد.تصویری از صومعه الله وردیتصویری از صومعه الله وردی

صومعه گرمی

واقع در منطقه قوارلی که در قرن شانزدهم ساخته شده است. این مجموعه تاریخی شامل سه بخش است: کلیسای جامع فرشته مقرب، محل اقامت خانواده سلطنتی و منطقه که در آن بازرگانان زندگی می کردند.تصویری از درب ورودی صومعه گرمیتصویری از درب ورودی صومعه گرمی

در قرن هفدهم گرمی پایتخت کاختی بود. برای سال های بسیاری این شهر دارای زندگی و فرهنگ پر رونقی بود اما به دلیل درگیری های داخلی و همچنین حمله شاه عباس،شهر نابود شد. پس از آن، بخشی از مجموعه بازسازی شد اما شهر واقعی گرمی نیست.

Batonistsikhe در تلاوی

قلعه ای که محل اقامت پادشاهان کاختی در قرن هفدهم و هجدهم بوده است. برای اولین بار در سال ۱۶۶۷ پادشاه ارکل، کاخی با یک حمام و کلیسا ساخت. گسترش دادن و توسعه بناهای این کاخ در زمان سلطنت هراکلیوس (ارکل) دوم انجام شد.تصویری از قلعه باتونیتصویری از قلعه باتونی

صومعه نکرسی

این صومعه در منطقه قوارلی شهر کاختی واقع شده است. صومعه ی نکرسی شامل یک کلیسای کوچک از قرن چهارم، سه کلیسا از قرن ششم، یک کلیسا عجیب گنبدی از قرن هشتم، یک قصر از همان دوره، شامل یک کلیسای کوچک از قرن چهارم، قصر سلطنتی سه کلیسای قرن ششم، سالن ناهار خوری، یک برج از قرن شانزدهم و همچنین آثار هنری بر دیوارهای این کاخ از قرون وسطی قابل مشاهده است.تصویری از صومعه نکرسی در شهر کاختیتصویری از صومعه نکرسی در شهر کاختی

کلیسای جامع Bodbe

منطقه ی زیبای اطراف کلیسا و همچنین وجود پارک، به شما برای کسب آرامش کمک خواهد کرد. نقاشی های روی دیوار این کلیسا نسبتا جدید است. پس از این کلیسا منطقی است که به سیغناغی بروید تا نمایشگاهی شگفت انگیز از قوم نگاری، نقاشی های نادر کشف شده ی نیکو پیروسمانی و همچنین نمای زیبای دره و کوه ی که قطعا در این فصل با برف پوشیده شده است و همچنین غذاهای محلی لذت ببرید.تصویری از صومعه بودبه در شهر کاختیتصویری از صومعه بودبه در شهر کاختی

پارک ملی وشلوانی شهر کاختی

حتی در فصل زمستان هم زیباست. قبل از ورود باید در یکی از ورودی های پارک ثبت نام کنید پس همراه داشتن کارت شناسایی را فراموش نکنید. روند ثبت نام کوتاه است اما بازدید از این پارک کاملا ارزشمند است. چشم انداز بسیار جالبی در این پارک وجود دارد. در برخی موارد غیرقابل باور است که شما هم اکنون در گرجستان هستید.پارک ملی شهر کاختیپارک ملی شهر کاختی

داوید گارجی

اگر از باد نمی ترسید(در زمستان در کاختی گاهی اوقات باد می وزد) و همچنین به دیدن صومعه های باستانی،کاخ ها،غار و مناطق زیبا علاقه مند هستید،سری به داوید گارجی،صومعه ای غار مانند که در مرز آذربایجان واقع شده است،بزنید.پنل های خورشیدی بر روی سقف این کلیسا و همچنین نقاشی های زیبای روی دیوار این کاخ را از همه نظر خاص کرده است.

تصویر زیبا از صومعه دیوید گارجتصویر زیبا از صومعه دیوید گارج

منبع : georgia.travel



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

برج منارا کوالالامپور

برج منارا کوالالامپور (Menara KL Tower) در کنار برج‌های دوقلوی پتروناس به یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور مالزی تبدیل شده است و امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است. این برج در سال ۱۹۹۴ میلادی ساخته شده و حدود ۴۲۱ متر ارتفاع دارد. برج منارا دیدنی‌ترین نقطه شهر کوالالامپور شناخته می‌شود و تقریباً از هر نقطه از شهر دیده می‌شود.

تصویری از برج منارا کوالالامپورتصویری از برج منارا کوالالامپور

عرشه بازدید برج منارا در ارتفاع ۲۷۶ متری قرار دارد و حداقل ۱۰۰ متر از پل آسمانی (Skybridge) برج‌های دوقلو بلندتر است. این منظره در طول روز بسیار شگفت‌انگیز است و در طول شب بسیار زیباتر به نظر می‌رسد و از آن نقطه می‌توانید تمامی نقاط روشن و درخشان شهر را ببینید.

پیشینه برج منارا کوالالامپور

برج منارا در نزدیکی جنگل‌های بوکیت ناناس (Bukit Nanas) احداث شده است که به‌عنوان قدیمی‌ترین ذخایر جنگلی این کشور شناخته می‌شود و درختان قدیمی گیاهان و جانوران بومی سازگار با آب‌وهوای گرمسیری مالزی در آن وجود دارند. این برج در ابتدا به‌عنوان یک زیرساخت مخابراتی ساخته شده و به‌عنوان پنجمین برج مخابراتی دنیا شناخته می‌شود.

تصویری زیبا از مناره برج مناراتصویری زیبا از مناره برج منارا

هنگامی‌که برج منارا کوالالامپور در ابتدا احداث شد، فضای جنگلی بوکیت ناناس برای حفظ تعادل آن دست خورده باقی ماندند و هزینه بسیاری برای ساخت دیوار حائل آن صورت گرفت. این وضعیت در برج باعث شده است که بسیاری از سازه‌های آن به صورت اولیه باقی بماند و تغییر چندانی نداشته باشند.

سبک معماری برج منارا کوالالامپور

وقتی که برج منارا کوالالامپور ساخته شد، در طراحی آن از ایده سفر انسان به سمت کمال در زندگی استفاده شده بود. سبک معماری این برج عظیم میراث اسلامی است که با اسکریپت‌های عربی، کاشی‌های اسلامی و الگوهای انتزاعی و اسلامی تزئین شده است. طراحی معماری این سازه عظیم به خوبی ایده به‌کاررفته در آن را نمایش می‌دهد و بازدیدکنندگان تور مالزی می‌توانند فلسفه وجودی آن را درک کنند.

تصویری از داخل برج منارا کوالالامپورتصویری از داخل برج منارا کوالالامپور

نام این برج از مناره مساجد اسلامی گرفته شده است و در ساخت آن از معماری سنتی اسلامی و فارسی استفاده شده است و تأکید آن بر احترام به احیای میراث معماری اسلامی است. لابی اصلی طبقه بالای این برج دارای تزئینات گنید شیشه‌ای است که مانند یک الماس غول‌آسا می‌درخشد. سرشاخه چرخشی و گردان این برج از وسیله چرخش مالزیایی الهام گرفته شده است.

امکانات برج منارا کوالالامپور

مناره برج منارا کوالالامپور به‌عنوان یکی از بلندترین سازه‌های آزاد در جهان شناخته می‌شود و در آن یک رستوران با فضای گردشی ۳۶۰ درجه قرار دارد. شما می‌توانید غذا بخورید، یا از چایی لذت ببرید و از منظره‌های دیدنی مرکز شهر مانند یک هلی‌کوپتر لذت ببرید. در این برج همچنین آمفی تئاتر، استخرهای آبشار زیبا، رستوران‌های فست فود و مغازه‌های سوغات وجود دارند که این برج را به یک مکان جذاب تبدیل کرده است.

 

تصویری از رستوران برج منارا کوالالامپورتصویری از رستوران برج منارا کوالالامپور

چطور به برج منارا کوالالامپور برویم؟

برای بازدید از این برج باید خود را به انتهای خیابان جالان پونجاک برسانید. این برج از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ شب پذیرای گردشگران است.

منبع:

kuala-lumpur



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

پارک زیتون قشم

اصولا در سفر چادر زدن لذتی خاص دارد از این رو اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در سفر چادر زدن را تجربه کنید حتما باید به پارک زیتون قشم نیز سری بزنید.

تصویری از داخل پارک زیتون قشم

پارک زیتون قشم از مکان های دیدنی قشم است و جزو بهترین پارک های این جزیره محسوب می شود و از لحاظ موقعیت مکانی در ۲ کیلومتری جاده ساحلی جنوبی به طرف غرب قرار دارد و نمایی زیبا از دریا قابل رویت است که این موضوع جاذبه اصلی این پارک محسوب میشود چرا که شما میتوانید لحظاتی دل چسب را در کنار دریا بگذرانید و اگر قصد داشته باشید طلوع و غروب آفتاب کنار دریا باشید باز هم این پارک بهترین پیشنهاد محسوب میشود.

امکانات و خدمات پارک زیتون قشم

پارک زیتون قشم دارای امکانات ورزشی و تفریحی می باشد که به منظور ارتقا بستر گردشگری تور قشم فراهم شده است.امکانات پارک زیتون قشم عبارتند از:

تصویر بالا از پارک زیتون قشم

  • زمین های ورزشی فوتسال،بسکتبال،والیبال ساحلی
  • رستوران ها که شما می توانید در رستوران های آن انواع غذاهای دریایی را میل کنید.
  • در این پارک اجرای موسیقی زنده بومی و سنتی را می توان مشاهده کرد و مسافران تور قشم می توانند انواع محصولات صنایع دستی را به عنوان سوغاتی در پارک زیتون قشم خریداری کنند.
  • پارک زیتون قشم شامل فضایی زیبا با طراحی منظم و آلاچیق‌هایی که هر گوشه و کنار جا خوش کرده‌اند، می‌باشد.
  • نزدیکی پارک به سیتی سنتر 

فضای تفریحی، فرهنگی و ورزشی

  • سینمای ۴ بعدی
  • زمین ویژه اسکیت
  • دوچرخه‌سواری
  • زمین فوتبال
  • قهوه ‌خانه
  • کافی‌شاپ و ساحلی زیباتصویری از مسیر پیاده روی در پارک زیتون قشم

قشم پارک های زیادی دارد ولی به خاطر خاصیت های خاص این پارک بسیار در جزیره معروف است و البته شب های این پارک هم خالی از لطف نیست و اگر نمایی از بالا از این پارک ببینید نزدیکی و صمیمتی خاص در بین افرادی مختلف که هر کدام از گوشه ایی از ایران به این مکان آمده اند مشاهده میکنید.

امیدواریم که این مطلب در سفر به جزیره قشم برای شما مفید واقع شود.

منبع : hotelplusme



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

برج خلیفه

اگر تابه‌حال مسافرت به‌صورت عمودی و با سرعت ۱۸ متر بر ثانیه را تجربه نکرده‌اید، به بازدید از برج خلیفه در شهر دبی بروید و یکی از بهترین تجربه‌های خود را در آسانسورهای سریع و بزرگ آن داشته باشید. برج خلیفه دبی یکی از زیباترین و خاص‌ترین سازه‌های دنیا به شمار می‌رود که به‌مانند یک جواهر در شهر دبی می‌درخشد.


پیشینه برج خلیفه

برج خلیفه به‌عنوان مرتفع‌ترین برج دنیا در سال ۲۰۱۰ و هم‌زمان با مراسم سالگرد به حکومت رسیدن حاکم دبی افتتاح شد. عملیات ساخت این برج عظیم بیش از ۶ سال به طول انجامید و از سال ۲۰۰۴ شروع شده است. ساخت و اجرایاین برج توسط شرکت مهندسی و ساختمان سامسونگ کره جنوبی، گروه بیسیکس بلژیک و یک شرکت اماراتی انجام شده است.تصویری زیبا از برج خلیفه

برج خلیفه دبی فقط به یک برج بلند و ساده ختم نمی‌شود و یکی از عجایب معماری مدرن به شمار می‌آید. باوجوداینکه این برج قدمت چندانی ندارد و از جاذبه‌های گردشگری محسوب نمی‌شود، اما از اهداف اصلی گردشگران تور دبی محسوب می‌شود و سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی به بازدید از این برج می‌روند.تصویری زیبا از برج خلیفه

برج خلیفه دبی ترکیبی از چشم‌اندازهای آرمانی و حقایق معماری را به ارمغان آورده است و در طراحی و ساخت آن نکاتی نهفته است که شنیدن آن خالی از لطف نیست. این سازه خاص باوجوداینکه بسیار پیشرفته است، اما طراحی و معماری آن از یک گیاه صحرایی با نام هیمنوکالیز (Hymenocallis) گرفته شده است.

برج خلیفه بلندترین برج جهان

برج خلیفه دبی به‌عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌شود و ۸۲۸ متر ارتفاع دارد. همچنین این برج ۱۶۰ طبقه تنها برج مرتفع دنیاست که فاقد هرگونه سازه حمایتی است. تعداد طبقات این برج نیز منحصربه‌فرد است و تنها این برج بیشترین طبقه را دارد.تصویری زیبا از برج خلیفه

این برج، بزرگ‌ترین مساحت اشغال شده را دارد، طولانی‌ترین آسانسور جهان مربوط به این برج است و بیشترین سرویس آسانسوری در این برج عرضه می‌شود. اگر بخواهید به عظمت این برج پی ببرید، لازم است بدانید که این برج ۵۷ آسانسور دارد و در آن آسانسورهای باری با ظرفیت بیش از ۵ تن تعبیه شده است.تصویری از معماری داخلی برچ خلیفه

برای ساخت برج خلیفه دبی حدود ۳۳۰ میلیون مترمکعب بتن مصرف شده است و بیش از ۳۱۴۰۰ تن فولاد در آن به‌کاررفته است. همچنین این برج ۱۰۴۴ آپارتمان و ۴۹ فضای اداری دارد. اطراف این برج نیز فضای تفریحی و تجاری زیادی به‌صورت باز طراحی شده است که حدود ۱۹ هکتار را پوشش می‌دهد.

چطور به برج خلیفه برویم؟

اگر قصد سفر به دبی و بازدید از این برج را دارید باید خود را به بلوار شیخ محمد بن راشد برسانید. در ضمن هنگام خرید سوغاتی از این برج، به قیمت آنها توجه داشته باشید که بعداً پشیمان نشوید!

منبع : burjkhalifa.ae



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

کاخ خدیو

یکی از جذابیت های سفر به استانبول دیدن یکی کاخ خدیو است. کاخ خدیو که به کاخ چوبوکلو نیز مشهور است، در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد و سابقا اقامتگاه عباس خدیو دوم مصر و سودان بوده است. این عمارت که در ۱۹۰۷ تکمیل شد، قبل از افتتاح آن در ۱۹۸۴ مدت زمانی طولانی رها شد. با ما همراه باشید تا با هم نگاهی به تاریخ و معماری کاخ خدیو در استانبول بیاندازیم.تصویری زیبا از کاخ خدیو استانبولتصویری زیبا از کاخ خدیو استانبول

علت ساخت کاخ خدیو

عباس خدیو دوم که از ۱۹۸۲ تا ۱۹۱۴ بر مصر و سودان حکومت می کرد، درصدد همکاری با امپراتوری عثمانیان برای تضعیف بالقوه استعمار بریتانیا بود. همچنین وی از قسطنطنیه بازدید کرد و پس از آن معمار ایتالیایی به نام آنتونیو لاسیاک را مامور ساخت اقامتگاه تابستانی در ساحل بسفر نمود. این کاخ که طبق اصول زیبایی شناسی هنر نوین و با الهام گرفتن از سبک نئوکلاسیک عثمانی طراحی شد، از ویلاهای رنسانس تقلید کرده است.تصویری از یاغ کاخ خدیو استانبولتصویری از یاغ کاخ خدیو استانبول

معماری کاخ خدیو

کاخ خدیو که بر فراز تپه ای در چوبوکلو واقع شده، مشرف به معبدی معروف در یک باغ بزرگ بوده، توسط تراس هایی مرمری احاطه شده و دارای برجی برافراشته می باشد که این یکی از برجسته ترین ویژگی های آن است.

این بنای سه طبقه همچنین دارای فواره ای معروف و یکی از بزرگ ترین باغ های گل سرخ در شهر است. شومینه ای بزرگ، آسانسور بخاری تاریخی، دو اتاق خواب بزرگ، و تراس تنها چند مورد از برجستگی های داخلی این کاخ هستند.تصویری از حیاط کاخ خدیوتصویری از حیاط کاخ خدیو

این کاخ که با اجزا نئوکلاسیک، نئواسلامی و نئوعثمانی تزئین شده، دارای ستون ها، دیوارها و سقف مرمر است که با اشکالی مانند گل تا شکار حیوانات کنده کاری شده اند. عباس خدیو غیر از ساختمان مشابه این در نیل در مصر همچنین دارای همسر دوم مخفی بود که در خاطرات خود ادعا کرده مسئول تمام تصمیم گیری های مربوط به طراحی کاخ بوده است.

خرید کاخ خدیو توسط شهر استانبول

پس از بنیانگذاری جمهوری ترکیه، این عمارت توسط شهر استانبول در ۱۹۳۷ خریداری شد اما تا دهه ۱۹۸۰ نادیده گرفته شد. در این زمان بود که باشگاه تفریحی و خودروی ترکیه که قراردادی با شهرداری استانوبل برای مرمت و مدیریت مکان های تاریخی عثمانی امضا کرده بود، این کاخ را مرمت نمود. این کاخ در ۱۹۸۵ به عنوان رستوران، کافه و هتل در معرض دید عموم قرار گرفت.

تصویری از ساختمان کاخ خدیو استانبو

کاربرد امروزی کاخ خدیو

امروزه، این عمارت پذیرای بازدیدکنندگان تور استانبول در تالار مدور تزئین شده به طور باشکوه با ستون های مرمر و برنج و آسانسور کریستال است که تا تراس ادامه دارد. سالن ها و اتاق خواب های بزرگ مخصوص پادشاهان ارزش دیدن را دارند و از دیدن عکاسان مراسم ازدواج که زوج ها را برای ژست گرفتن در باغ یا یکی از سالن ها هدایت می کنند شگفت زده نشوید. غیر از اجازه به بازدیدکنندگان برای غرق شدن در فانتزی های رمانتیک امروزی، این کاخ را می توان برای مراسم ازدواج نیز اجاره نمود.

منبع : الی گشت



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

ساحل آفتابی بلغارستان

نمی توان به بلغارستان سفر کرد و از ساحل شنی زیبای آن با آب و هوای سوزان که به ساحل آفتابی بلغارستان معروف است چشم پوشی کرد. در ساحل بلغارستان می توانید بهترین سرگرمی ها را داشته باشید و خاطرات شگفت انگیزی را تجربه کنید.ما در این مطلب قصد داریم تا به معرفی ساحل آفتابی بلغارستان بپردازیم در ادامه با ما باشید.


رساندن شب به صبح در ساحل آفتابی بلغارستان

یکی از محبوب ترین و برجسته ترین مقاصد در بلغارستان چه در میان مردم و چه در میان گردشگران، ساحل زیبای دریای سیاه است. البته این ساحل در میان جوانان طرفداران بیشتری دارد. شب زنده داری ها در ساحل آفتابی بلغارستان به شدت مقرون به صرفه است. اگر دوست دارید لذت سفر در تور بلغارستان را تجربه کنید، در طول تابستان سری به این ساحل بزنید.تصویری از شب درساحل آفتابی بلغارستانتصویری از شب درساحل آفتابی بلغارستان

خوش آمدگویی به خورشید در صبح ژانویه

جان لاوتون از اوریا به طور ناخواسته، جشنواره ای از آهنگهای خود برپا کرد که نام این جشنواره الهام گرفته از اوست. در این روز، مردم بلغارستان موسیقی زنده اجرا می کنند و آواز می خوانند تا اعتراض خود را به حکومت کمونیستی سرکوبگر نشان دهند. معمولا این جشن از شب قبل آغاز شده تا شرکت کنندگان به صبح ژانویه خوش آمدگویی کنند.تصویری از طلوع آفتاب در ساحل آفتابی بلغارستانتصویری از طلوع آفتاب در ساحل آفتابی بلغارستان

سفر ماجراجویانه سافاری

می توانید تمام روز خود را در ساحل آفتابی بلغارستان بگذرانید و لذت ببرید اما اگر به دنبال ماجراجویی هستید، به روستای مارینکا در جنوب بلغارستان رفته و سفری اکتشافی سافاری داشته باشید. می توانید از تورهایی که این خدمات را ارائه می دهند استفاده کنید و گشتی در دریای سیاه داشته باشید.

تصویری از ماشین های سافاری در بلغارستانتصویری از ماشین های سافاری در بلغارستان

جشنوراه تابستانی موسیقی در ساحل آفتابی بلغارستان

این جشنواره حدود ۱۰ سال است که در ساحل دریای سیاه بلغارستان برگزار می شود، که متمایز از سایر سیاستهای موسیقی است. طولانی ترین اجرا متعلق به سال ۲۰۰۶ است که هنوز در ذهن تماشاگران باقی مانده است. به همین دلیل است که این جشنواره طرفداران زیادی دارد.

تصویری از جشنواره های موسیقی در ساحل آفتابی بلغارستانتصویری از جشنواره های موسیقی در ساحل آفتابی بلغارستان

کشف باستانی ترین شهرک اروپا

شهر باستانی Nessebar ،تمدن زیادی را از تراکیان و یونانیان به روم و امپراتوری بیزانس پشت سر گذاشته و فرهنگ های متفاوتی را در طول ۳هراز سال تجربه کرده است. در قرون وسطا یکی از مهم ترین شهرهای سواحل غرب دریای سیاه بود.به یکی از مراکز معنوی که دارای ساختمانهای مذهبی است، مشهور شده بود. در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و در حال حاضر دارای اقامتگاه، رستورانهای سنتی و خرابه های تاریخی است که مورد بازدید قرار می گیرد.

تصویری از یک شهر باستانی در بلغارستانتصویری از یک شهر باستانی در بلغارستان

حمام گل

یکی از اسرار محلیاز سواحل دریای سیاه بلغارستان حمام گل آن است، که به طور طبیعی در طول میلیون ها سال تشکیل شده است. آنها می گویند که درمانی برای پوست و بند بند بدن است. شاید باور نکنید اما اولین بار هیتلر بود که در سال ۱۹۴۲ خواص درمانی آنرا اظهار کرد. این حمام گل کاملا رایگان بوده و تفریحی شاد و سرگرم کننده است.تصویری از یک گردشگر در حمام گل بلغارستانتصویری از یک گردشگر در حمام گل بلغارستان

فعالیت در ساحل

خانواده ها می توانند در ساحل دریای سیاه اقامت داشته و از تفریحات موجود لذت ببرند.امکانات مربوط به ورزش های آبی به صورت کامل در اختیار است. قایرانی، اسکی روی آب و چتربازی نیز در ساحل در دسترس است. والیبال، تنیس و سواری نیز از دیگر سرگرمی هاست که در ساحل صورت می گیرد.

تصویری از فعالیت های ساحل بلغارستانتصویری از فعالیت های ساحل بلغارستان

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع : theculturetrip



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

جشنواره های ارمنستان

هر ساله جشنواره های متعددی در طول سال در ارمنستان برگزار می شود که نشانی ازنماد ملی و محصولات این کشور است. بازدید از جشنواره های ارمنستان در تور ارمنستان شما را در فضایی جدید قرار می دهد که قطعا از آن لذت خواهبد برد.ما در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از جشنواره های ارمنستان بپردازیم.


جشنواره لباس های ملی

این جشنواره رنگارنگ شما را با لباس های ملی از ۱۵منطقه ی ارمنستان آشنا خواهد کرد. این جشنواره با رقص، آهنگ و نمایش عروسکی همراه است. این جشنواره دارای فضایی سنتی، ملاقات با آداب و رسوم محلی و مهمان نوازی مردم ارمنی است.تصویری از لباس های محلی مردم در جشنواره های ارمنستانتصویری از لباس های محلی مردم ارمنستان

جشنواره دلمه

دلمه یکی از غذاهای ملی،خوشمزه و اصلی ارمنستان است. این غذای لذیذ شامل گوشت چرخ کرده ای است که درون برگ مو پیچیده شده است. این جشنواره همیشه در ۱۶ ماه مه در منطقه آرماویر برگزار می شود. این رویداد همراه با رقص و آواز می باشد.تصویری از جشنواره دلمه ارمنستانتصویری از جشنواره دلمه ارمنستان

جشنواره فرش

فرش ارمنی دارای سابقه قدیمی و معروف، نه تنها در سرزمین مادری خود، بلکه در خارج از کشور نیز است. این جشنواره که یکی دیگر از جشنواره های ارمنستان است که هر سال در دومین دوشنبه از ماه اوت برگزار می شود. بازدیدکنندگان در این جشنواره از نزدیک با هنر فرش بافی مردم ارامنه آشنا خواهند شد.

تصویری از جشنواره فرش ارمنستانتصویری از جشنواره فرش ارمنستان

جشنواره عسل و انواع توت

جشنواره عسل و انواع توت ها هر ساله در ۱۸ اوت در منطقه Shamshadin ، که مرکز تولید عسل است، برگزار می شود. هر ساله حدود ۳۰۰۰ نفر در این رویداد جالب شرکت می کنند. البته این جشنواره تنها به ارائه عسل و توت ختم نمی شود، بلکه هنر و صنایع دستی نیز به نمایش گذاشته می شود.

تصویری از عسل در جشنواره عسل ارمنستانتصویری از عسل در جشنواره عسل ارمنستان

جشنواره کباب

کباب غذایی شناخته شده در کل جهان است اما در هر جایی دارای دستورالعمل خاص خود برای طبخ است. کباب ارمنستان نیز دارای طعم و مزه ای بی نظیر است که طرفداران زیادی دارد. این جشنواره نیز با موسیقی، رقص و بازی های جالب همراه است.تصویری از جشنواره کباب ارمنستانتصویری از جشنواره کباب ارمنستان

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

منبع : araratour



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1396 | نظرات ()