معبد وات رانگ کان تایلند
نوشته شده توسط : badsa

معبد وات رانگ کان تایلند

معابد بسیاری در گوشه و کنار دنیا وجود دارد که هر کدام نمایی از هنر و خلاقیت معمار آن کشور را به نمایش میگذارد. هر کشوری با توجه به موقعیت جغرافیایی خود و همچنین مذاهب و فرقه ای که دارد ، نما و تزئینات آن را به نمایش میگذارد. در این میان کشور تایلند نیز با معابد بی‌نظیری که دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران از ملل مختلف قرار گرفته است.یکی از زیباترین معابد در تایلند، معبد وات رانگ کان (Wat Rong Khun) که به معبد سفید شناخته می‌شود در استان چیانگ ری (Chiang Rai) تایلند قرار دارد.

 

تصویر زیبا از معبد وات رانگ کان; 

تصویر زیبا از معبد

معرفی معبد وات رانگ کان تایلند

وات رانگ کان با داشتن رنگ سفید که نشانی از پاکی و خلوص است و همچنین تکه شیشه‌های بکار رفته که نمادی از خرد بودا و تعالیم بودایی محسوب می‌شود، معبدی منحصر به فرد و خاص است. زمانی که نور خورشید به این معبد می‌تابد زیبایی و شکوه آن دو چندان می‌شود. این معبد به سبک معماری معابد بودایی ساخته شده است.

 

نمایی از ساختمان معبد وات رانگ کان

نمایی از ساختمان معبد وات رانگ کان

بخشهای مختلف معبد وات رانگ کان تایلند

هر بخش از معبد سفید دارای معانی مختلفی است و بیننده را تشویق می‌کند تا به درک بیشتری نسبت به آموزه‌های بودا بپردازد و از وسوسه‌ها، خواسته‌های دنیوی و هر چیزی که با حرص و طمع همراه باشد دوری کند.

۱_ پل چرخه تولد دوباره (The bridge of the cycle of rebirth)

برای دسترسی به Ubosot ساختمان اصلی معبد باید از یک پل که دریاچه‌ کوچکی در زیر آن قرار دارد عبور کرد. در مقابل پل صدها دست وجود دارد که هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند. دست‌ها نشانی از میل و آرزوهاست و این منطقه نمادی از رنج و جهنم است. گذر از این پل و رسیدن به Ubosot نشان‌دهنده عبور از چرخه مرگ و تولدی دوباره به دور از رنج و غم است.این راه معرف راه سعادت است که برای رسیدن به آن باید از تمایلات دنیوی و هر حرص و طمعی گذر کرد. در کنار دریاچه دو مجسمه «کیناره» (Kinnaree) که موجودات اساطیری بودایی وجود دارد که نیمه انسان و نیمه پرنده هستند در زیباترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شده اند.

 

پل چرخه تولد در معبد وات رانگ کان; 

پل چرخه تولد

۲_ دروازه بهشت (Gate of Heaven)

پس از عبور از پل، بازدیدکنندگان به «دروازه بهشت» می رسند که دو مجسمه از نمایندگان مرگ و «راحو» (Rahu) در آنجا وجود دارد که سرنوشت مرگ را تعیین می‌کنند. همچنین در مقابل بخش اصلی و پس از عبور از دروازه بهشت، چند تصویر دیدنی از مدیتیشن بودا نصب شده است.

دروازه بهشت در معبد وات رانگ کان; 

دروازه بهشت

۳_ The ubosot

مهمترین ساختمان وات رانگ کان، ubosot است که ساختمانی سفید به همراه قطعات شیشه‌ای است که با بازتابش نور خورشید، شکوه و جلال آن دوبرابر می‌شود. این ساختمان که بسیار پر زرق و برق است از عناصر طراحی معابد کلاسیک شمالی تایلندی، نظیر سقف‌های سه لایه و مارهای «نگا» (Naga) استفاده شده است.نقاشی‌های بسیاری از داستان‌های بودایی بر دیوارهای معبد وجود دارد و همچنین نقاشی‌هایی که به شرح خوبی و بدی می‌پردازد.

۴_ ساختمان طلایی (The golden building)

این ساختمان به دلیل رنگ طلایی خود بسیار برجسته است و بسیار زیبا و مجلل میباشد. این بخش نمادی از بدن انسان است در صورتیکه ubosot با رنگ سفید نمادی از ذهن انسان است . طلا نمایانگر چگونگی تمرکز انسان بر روی تمایلات و هزینه‌های دنیوی است و ساختمان طلایی این ایده را نشان می‌دهد که شایستگی و تمرکز بر روی ذهن، به جای چیزهای مادی ارجحیت بالاتری دارد.

 

معبد طلایی در معبد وات رانگ کان; 

معبد طلایی در معبد وات رانگ کان;

بازسازی معبد وات رانگ کان تایلند

در اواخر قرن بیستم معبد وات رانگ کان در وضعیت نامناسبی قرار داشت مراحل ترمیم آن آغاز شد، اما به دلیل کمبود بودجه مراحل بازسازی آن متوقف شد. در این میان هنرمند توان مند، Chalermchai Kositpipat که زاده چیانگ رای بود تصمیم به بازسازی و ساخت این معبد با سرمایه خویش شد ، در حقیقت به منظور یادگیری و مراقبه مردم از آموزه‌های بودایی کار خود را شروع کرد. کار ساخت و بازسازی این معبد همچنان ادامه دارد و برآورد شده است که تا سال ۲۰۷۰ این پروژه تکمیل می‌شود.
در سال ۲۰۱۴ زلزله‌ای منجر به خسارت بسیاری به بخش‌های مختلف این معبد شد و پس از بازرسی‌های تیم مهندسی، Chalermchai Kositpipat اعلام کرد که در طی دو سال دوباره این معبد را به شکل قبل خود باز خواهد گشت.

نکته قابل توجه !

نکته مهمی که باید توجه کرد این است که قبل از وارد شدن به معبد باید کفش‌های خود را در بیاورید و عکس گرفتن از داخل معبد نیز ممنوع مبیاشد.

نحوه دسترسی به معبد وات رانگ کان تایلند

معبد سفید در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهر چیانگ رای قرار دارد و راحت‌ترین راه برای دستیابی به آن استفاده از تاکسی‌های در نظر گرفته شده است، نزدیکترین آنها ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. علاوه‌ بر این، اتوبوس‌هایی هم وجود دارد که طول سفر با استفاده از آن‌ها ۳۰ دقیقه است.

آدرس : San Sai, Mueang Chiang Rai District, Chiang Rai 57000, Thailand

هزینه ورودی و ساعات کاری معبد وات رانگ کان تایلند

معبد سفید در آخر هفته‌ها و تعطیلات سراسری بیشترین بازدید را دارد و هر روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر برای بازدید عموم باز است. هزینه ورودی برای هر فرد ۵۰ بات تایلندی است.

امیدواریم که این مطلب در سفر به تایلند برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به کشور تایلند را دارید،برای رزرو تور تایلند با ما در تماس باشید.

منبع : Renown Travel - بادساگروپ





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: