معرفی کوهستان بودا پاتایا
نوشته شده توسط : badsa

کوهستان بودا پاتایا

پاتایا شهر ساحلی کوچکی در ساحل شرقی خلیج تایلند است که یکی از پربازدیدترین نقاط این کشور محسوب می‌شود. سفر به این شهر، تجربه‌ای بی نظیر از گشت و گذار در سواحلی زیبا و بازدید از اماکن تاریخی را برایتان فراهم می‌کند.


معرفی کوهستان بودا پاتایا

در طرف شمالی کوهستان بودا (Khao Chi Chan)، تصویری از بودا که چهار زانو نشسته و یک دستش روی پایش و دست دیگرش روی زانویش قرار دارد حکاکی شده است. این تپه آهکی زمانی برای تامین مواد لازم برای صنعت ساختمان‌سازی محلی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در سال ۱۹۹۶ برای بزرگداشت پنجاهمین سال تولد پادشاه تایلند، تصویری از بودا با ۱۰۹ متر طول و ۷۰ متر عرض، روی صخره حکاکی شد و بعد از آن به توصیه بزرگ راهبان تایلند با طلا تزئین شد.

 

تصویر زیبا از کوهستان بودا پاتایا 

تصویر زیبا از کوهستان بودا

روش ساخت کوهستان بودا پاتایا

تصویر بودا با نرم‌افزاری کامپیوتری طراحی شد و بعد از آن به وسیله لیزر، روی کوه Khao Chi Chan نقاشی شد. این کار تماما در شب انجام می‌شد تا نور لیزر به طور کامل قابل رویت باشد. در طول روز تصویر تنظیم و تصحیح می‌شد. سرانجام بعد از کامل شدن تصویر، با استفاده از طلا تزئین شد.

 

تصویر زیبا از کوهستان بودا پاتایا 

تصویر زیبا از کوهستان بودا

اطراف کوهستان بودا پاتایا

محیط اطراف این کوهستان دارای یکی از زیباترین طبیعت ها در منطقه است که می‌توانید در اقامت خود در تایلند از آن بازدید کنید. از آنجا که کوه Khao Chi Chan خود یکی از مهم‌ترین جاذبه های این مکان بحساب می آید. در قسمت های جلویی کوهستان بودا یک معبد مقدس وجود دارد در آنجا می‌توانید راهبان نارنجی‌پوش معروف تایلند را ببینید.

کسب و کارها و امکانات تفریحی در اطراف این مکان رونق فراوانی پیدا کرده است تا از میزان ها بالای که به این سمت می آیند پذیرایی کنند.محوطه پارکینگ این مکان معمولا با اتوبوس‌های و خودروهای توریستی پر شده است، در این جا تعداد زیادی کافه مخصوص خوراکی و نوشیدنی و همچنین چندین مغازه فروش سوغات وجود دارد.

شرایط بازدید از کوهستان بودا پاتایا

برای بازدید از این مکان باید لباس مناسب پوشیده باشید، لباس‌هایی که شانه‌ها و پاها را تا زانو پوشانده باشد، غیر از این محدودیتی یا نیاز به پرداخت هزینه‌ای برای ورود به محوطه و نزدیک شدن به این تصویر باشکوه وجود ندارد. البته از آنجا که هنوز هم احتمال سقوط سنگ از بالای کوه و مجروح شدن وجود دارد، باید از مکانی خاص به بازدید از این مکان بپردازید.

آدرس کوهستان بودا پاتایا

Na Jomtien Km 163, Sukhumvit Road | Na Chom Thian Subdistrict, Sattahip 20250, Thailand

امیدواریم که این مطلب در سفر به کشور تایلند و شهر پاتایا برای شما مفید واقع شود.

 

منبع »کوهستان بودا پاتایا | بودایی که با نور لیزر ساخته شده است!





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: