جزیره شامیان گوانجو
نوشته شده توسط : badsa

جزیره شامیان گوانجو

جزیره شامیان گوانجو (Shamian) که قبلا با نام Zhongliusha و یا Shicuizhou، شناخته می شد، یک جزیره شنی است که در بخش Liwan شهر گوانجو در استان گوانگ دونگ واقع شده. نام جزیره از لحاظ لغوی در زبان چینی به معنای «پوشیده از شن» می باشد. دور تا دور این جزیره را آب پوشانده و از دور شبیه به یک کشتی بسیار بزرگ است که در کناره آبهای ساحلی پهلو گرفته باشد. کل منطقه جزیره به ۱۲بخش تقسیم میشود، که ساختمان های گوناگونی در آنها جای گرفته اند، از جمله ساختمان های معروف جزیره می توان به هتل قوی سپید، هتل Shamian، و ساختمان کنسولگری لهستان اشاره کرد.

 

ساختمان های جزیره شامیان گوانجو; 

ساختمان های جزیره شامیان

جزیره شامیان منطقه بسیار مناسبی برای قدم زدن است و حال و هوای متفاوتی از زندگی را نمایش می دهد.مساحت کل این جزیره از ۹۰۰ متر طول و ۳۰۰ متر عرض تشکیل شده است این یعنی حتی اگر کسی ۲ بار دورتادور جزیره پیاده روی کند باز هم خسته نخواهد شد. بلوارهای این جزیره درست مانند باغهای تزئینی ساخته شده و عبور از میانه آن احساس خوشی به انسان می دهد .درطول مسیر پیاده روی میتوانید از انواع رستوران ها و کافه ها با خوردنی های لذیذ استفاده کنید.

پیشینه جزیره شامیان گوانجو

جزیره شامیان گوانجو از تاریخ غنی برخوردار میباشد، به گونه ای که در دوران سلسله های خاندان های Song و Qing، از جزیره Shamian برای تجارت های خارجی بهره برداری می شده است.به دلیل موقعیت استراتژیکی خوب جزیره در دوران جنگ های افیونی دوم (۱۸۶۰-۱۸۵۶) به عنوان یکی از بنادر مهم مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۸۵۹ ، محدوده جزیره به دو بخش مجزا تقسیم شد که یک طرف دست انگلیس ها و طرف دیگر دست فرانسوی ها افتاد؛ بعد ها جزیره خاکریزی شد و خیابان کشی ها و زهکشی ها در آن انجام گردید و ساختمان های متعددی در آن ساخته شدند.

 

پارک جزیره شامیان گوانجو 

پارک جزیره شامیان

در بین سال های ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰، خیلی از ساختمان ها و تسهیلات عمومی ساختشان به پایان رسید، از جمله آنها؛ ساختمان های سیاسی و کنسولگری ها ، ساختمان های فرهنگی و کلیساها و مدارس و همچنین ساختمان های تجاری و بانک ها و... اشاره کرد.بعد از سالهای ۱۹۴۹، عمارت چند دستگاهی Shamian به دفاتر دولتی و آپارتمان های مسکونی تبدیل شدند و کلیساها تبدیل به کارخانه شدند. اما بعد از مدتی دوباره به کاربرد اولیه شان برگشتند.

بهترین سازه های جزیره شامیان گوانجو

یکی از این نمونه ساختمان ها ساختمانی به آدرس: پلاک ۷، خیابان Shamian شمالی است که در دوران انقلاب ساخته شده است و اداره کل دفاتر اخبار دولت ناسیونالیست بوده است. عمارت چند دستگاهی Shamian یکی از نمونه های ساختمانی به سبک اروپایی با ساختاری پیچیده در چین به شمار می رود. از ۱۵۰ ساختمان موجود در جزیره Shamian ، ۴۲ ساختمان جزو بهترین و برترین نمونه های ساختارهای گوتیک، بارک ، و نیوکلاسیک در گوانجو به شمار می روند.

چطور جزیره شامیان گوانجو به برویم؟

در شهر گوانجو با یکی از اتوبوس‌های شماره ۹, ۳۸, ۱۰۵, ۲۰۸, ۲۱۹, ۲۳۶, ۲۷۰ یا ۵۵۶ به ایستگاه Huangsha Wharf بروید و یا با متروی خط ۱ خود را به ایستگاه Huangsha برسانید.

امیدواریم که این مطلب در سفر به کشور چین برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به کشور چین را دارید،برای رزرو تور چین با ما در تماس باشید.

 

منبع»جزیره شامیان گوانجو | چطور جزیره شامیان گوانجو به برویم؟





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: