جزیره رایلای تایلند | جزیره ای برای علاقه مندان به سخره نوردی
نوشته شده توسط : badsa

جزیره رایلای تایلند

جزیره رایلای تایلند (به انگلیسی: Raileh، Railey) نام یک شبه جزیره واقع در جنوب Ao Nang است، اما سه طرف آن توسط دریا احاطه شده است و توسط طیف وسیعی از صخره های سنگ آهک برجسته پشتیبانی می شود که آن را از همه جاده ها جدا کرده است و به عنوان یک جزیره واقعی شناخته میشود و تنها راه دسترسی به آن قایق میباشد.

تصویری از جزیره رایلای تایلندتصویری از جزیره رایلای تایلند

 

این ساحل در درجه اول به عنوان یک نقطه صعود سنگ شناخته می شود، جذب کوه نوردان از سراسر جهان به سنگ آهک فوق العاده آن امری طبیعی است.

جاذبه اصلی جزیره رایلای تایلند این است که دو ساحل اصلی دارد و بدون شک، نوارهای خیره کننده ای از شن و ماسه در خط ساحلی Krabi وجود دارد که شاید حتی در کل سرزمین اصلی تایلند بینظیر باشد.

وقتی شما به این ساحل نگاه میکنید،گویی به تماشای یک کارت پستال زیبا نشسسته اید.طولانی، به آرامی منحنی، با پودر سفید پودری که به آبهای سبز زمردان نزدیک می شود .واقعا عالیه.

این جزیره بسیار کوچک است طوری که رفت آمد از این سر جزیره تا سوی دیگر شاید ۱۰ دقیقه طول بکشد.اقامت گاه های این جزیره به ساحل نزدیک است و شما میتوانید اقامتی رویایی را در این جزیره بکر تجربه کنید.

غرب جزیره رایلای تایلند

این قسمت که گاهی با نام ساحل غروب آفتاب نیز شناخته میشود محلی برای پیدا کردن اقامت گاه های با کیفیت بالا است. محلی که رستوران ها و گران ترین اتاق ها در کنار شن و ماسه واقع شده اند، هرچند منطقه ای که پوشش می دهند تقریبا به سمت ساحل شرقی گسترش می یابد.

تصویری از کوه های صخره نوردی در جزیره رایلای تایلندتصویری از کوه های صخره نوردی در جزیره رایلای تایلند


این را در نظر داشته باشید که این قسمت میتواند شلوغ باشد،زیرا اینجا محل عبور قایق ها از AO NANG در طول روز میباشد.اما در شب این محل خالی از هرگونه صدا میباشد.

شرق جزیره رایلای تایلند

در حقیقت در این قسمت، هیچ ساحلی واقعی وجود ندارد، زیرا آب زیادی در درختان مانگرو قرار دارد.این قسمت عمدتا محلی برای تحویل کالاهای مورد نیاز هتل ها و محل پارک قایق ها است.در هنگام بارندگی این محل بسیار لغزنده است و بهتر است که مسافران تور تایلند از رفتن به این قسمت ساحل اجتناب کنند.

تصویری از قایق های جزیره رایلای تایلند تصویری از قایق های جزیره رایلای تایلند

 

اکثر اقامت گاه های این ساحل در قسمت شیب دار واقع شده اند و معمولا هتل های ارزان،دفاتر تور و .. در این قسمت قرار دارند.کسانی که در هتل های این بخش از ساحل اقامت دارند برای رسید به ساحل باید کمی پیاده روی کنند.

خلیج Phra Nang

خلیج Phra Nang در انتهای شمالی جزیره رایلای واقع شده است و به عنوان بهترین ساحل در شبه جزیره است که اکثر مردم روزهای خود را آنجا میگذرانند.

اگر می خواهید شبهای خود را در اینجا بگذرانید، مجبور خواهید شد که در مجتمع فوق العاده لوکس Rayavadee که همه سرزمین های پشت ساحل را اشغال می کند، فریاد بزنید. به همین دلیل، دسترسی عمومی به خلیج Phra Nang فقط توسط قایق یا مسیری کاملا صخره ای است که در انتهای شرق جزیره رایلای واقع شده است که در آن ساحل های گردشگری قرار دارد.

در جزیره رایلای چه کار کنیم؟

به غیر از آفتاب گرفتن و شنا، فعالیت اصلی Railay، صخره نوردی است که علاقه مندان از سراسر جهان را جذب می کند. مراکز آموزش صخره نوردی نیز در اینجا وجود دارد تا مبتیدیان آموزش ببینند.

جو در این ساحل بسیار خوب است.شما میتوانید کافه هایی را اینجا بیابید که در آن موسیقی زنده با گیتار اجرا میشود.همچنین اینجا محل خوبی برای ماه عسل است.

تصویری از کوه های جزیره رایلای تایلندتصویری از کوه های جزیره رایلای تایلند

چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که قیمت های این شبه جزیره بیشتر از خود کرابی است.

اگر شما به دنبال تعطیلات خود در ساحل هستید ، جزیره رایلی انتخاب مناسب برای مقصد است. قایق Longtail برای کشف جزایر در نزدیکی موجود است و قایق های تفریخی موجود است که شما میتوانید آن را اجاره کنید.گشت و گذار در اطراف این جزیره زیبا خالی از لطف نیست.





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: