موزه سرگئی پارجانف | موزه سرگئی پارجانف کجاست؟
نوشته شده توسط : badsa

موزه سرگئی پارجانف

موزه سرگئی پارجانف ادای احترام به سرگئی پارجانوف کارگردان و هنرمند ارمنی شوروی است و یکی از محبوب ترین موزه های ایروان است.این موزه،میراث هنری و ادبی متنوع پاراجانف را به نمایش گذاشته است.

فیلم های پیشگام پاراجانف، مانند "سایه های اجداد فراموش شده"، "سیتناوا" و "افسانه قلعه سارام"، او را تحسین بین المللی کرد.

تاریخچه موزه سرگئی پارجانف

موزه در سال ۱۹۸۸ هنگامی که پاراجانف به ایروان رفت، تاسیس شد. پاراجانف خود مکان و نحوه ساخت موزه را انتخاب کرد. به علت زلزله سال ۱۹۸۸ ارمنستان و مشکلات اجتماعی و اقتصادی، این موزه در ژوئن ۱۹۹۱، یک سال پس از مرگ پاراجانوف، افتتاح شد.

مدیر موسس موز Zaven Sargsyan است. این موزه یکی از مراکز فرهنگی ایروان است که برای نمایشگاه ها، نشریات و پذیرایی های آن از جمله جلسات سالانه مهمانان جشنواره بین المللی فیلم ایروان شناخته شده است.

تصویری از ساختمان موزه سرگئی پارجانف

تصویری از ساختمان موزه سرگئی پارجانوف

پائولو کوئلیو، ویم وندرس، میخائیل وارتانوف Vartanov، تونینو گوئرا، انریکا آنتونیونی، آتوم اگویان، نیکیتا میخالکوف، ولادیمیر پوتین، الکساندر لوکاشنکو، یوگنی Yevtushenko، آرنولد روتل، Valdas Adamkus، تاریا هالونن، دونالد کنوت و بسیاری دیگر از افراد مشهور از این موزه بازدید کرده اند .

نمایشگاه های موزه سرگئی پارجانف

موزه سرگئی پارجانف در یک ساختمان قفقازی سنتی قرار گرفته و از دو طبقه تشکیل شده است. موزه شامل مجموعه ای از ۱۴۰۰ شی برای نمایش است که شامل کلاژ ها، مجموعه ها، نقاشی ها، عروسک ها و کلاه ها می باشد.

تصویری از داخل موزه سرگئی پاراجانوف

تصویری از داخل موزه سرگئی پاراجانوف

این موزه همچنین نمایشنامه های منتشر نشده، لیبرتی و آثار هنری مختلفی را که پاراجانوف در زندان ایجاد کرده است به نمایش میگذارد. در میان دیگر نمایشگاه های موزه دو اتاق مجسمه سازی ، پوسترهای اصلی، جوایز جشنواره، نامه های Federico Fellini، Lilya Brik، Andrey Tarkovsky، Mikhail Vartanov و یوری نیکولین، هدایای تونینو گورا، ولادیمیر پوتین و Balayan نیز وجود دارد. این موزه از اصول هنر و نمایشگاه خود پارجانوف استفاده می کند.
این موزه حدود ۵۰ نمایشگاه را شامل می شود که به نمایشگاه آتن، توکیو، مسکو، رم، تهران، هالیوود و غیره میتوان اشاره کرد.

سرگئی پارجانف که بود؟

او در ۹ ژانویه ۱۹۲۴ در تفلیس متولد شد و در آنجا دبیرستان را به پایان رساند. در سال ۱۹۴۵ او در برنامه Vigik (موسسه دولتی سینما) تحت برنامه ایگور سوچنکو وارد شد. در سال ۱۹۵۲ او در فیلمنامه اسکندر دوتنگکو در کیف به عنوان فیلمساز شروع به کار کرد.

تصویری از سرگئی پاراجانف

تصویری از سرگئی پاراجانف

قبل از سال ۱۹۶۳ او چهار اثر غیرقابل توجه و سه فیلم مستند کوتاه را اجرا کرد. در سال ۱۹۶۴ "سایه های اجداد فراموش شده" ("اسب های وحشی از آتش")، شهرت جهانی او را به ارمغان آورد. به طور متناقض، مشکلات وی از این فیلم شروع شد.

در سال ۱۹۶۵ کار خود را بر روی ساخت یک فیلم ضد جنگ "نقاشی های کیف" آغاز کرد که به زودی ممنوع شد.

در سال ۱۹۶۶ پاراجانوف به ارمنستان دعوت شد و در آنجا کار خود را بر روی «سیتناوا» آغاز کرد. با توجه به مشکلات بزرگ این فیلم بر روی صفحه نمایش در سال ۱۹۶۹ تحت عنوان «رنگ انار» منتشر شد.

این کار به عنوان بهترین کار او محسوب می شود و پس از آن او از ساخت فیلم برای مدت ۱۵ سال محروم شد.یک شکاف بزرگ میان سینمای شاعرانه که یکی از نمایندگان درخشان آن پاراجانف بود و هنر شوروی رسمی وجود داشت.پاراجانف دو بار به دلیل اتهامات دروغین در اوکراین (۱۹۷۸-۱۹۷۴) و تفلیس (۱۹۸۲) دستگیر شد.

این سالها استعداد هنری او آشکار شد. او می گفت: «من مجاز به ساخت فیلم نبودم و شروع به ساخت کلاژ ها کردم. کلاژ فیلم فشرده است ».

موزه سرگئی پارجانوف محلی برای حدود هزار آثار: کلاژ ها، نقاشی ها، مجموعه ها، عروسک ها و ... است. در پایان زندگی او دو فیلم دیگر را در استودیوی «جورجیا-فیلم» با نام «افسانه قلعه سارام» و «اشیک کریب» ساخته است. سرگئی پارجانوف در سال ۱۹۹۰ در ایروان کشته شد و موزه اوا در سال ۱۹۹۱ باز شد.

تور و هزینه بازدید از موزه سرگئی پارجانف

تصویری از قبر سرگئی پاراجانف

تصویری از قبر سرگئی پاراجانف

 

تورهای این موزه به زبان های روسی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی در دسترس هستند و هزینه بازدید از این موزه ۲۰۰۰ درام است. اگر توی غیر از زبان های ذکر شده بخواهید باید ۲۵۰۰ درام پرداخت کنید.

در صورتیکه نیازی به راهنما نداشته باشید هزینه ورودی این موزه ۷۰۰ درام است.

آدرس موزه سرگئی پارجانف

ارمنستان،ایروان،میدان جمهوری

ساعت بازدید از موزه سرگئی پارجانف

همه روزه از ساعت ۱۰٫۳۰ الی ۱۷

امیدواریم که این مطلب در سفر به ارمنستان برای شما مفید واقع شود.

خوواهشمندیم برای رزرو تور ارمنستان و تور زمینی ارمنستان با ما در تماس باشید.





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: