معبد لی فنگ چین | معرفی یکی از معابد تاریخی در هانگژو
نوشته شده توسط : badsa

معبد لی فنگ چین

چین یکی از بزرگترین کشورهای جهان میباشد این کشور دارای جاذبه های توریستی ( تاریخی ، فرهنگی و طبیعی) فراوانی است یکی از این جاذبه ها معبد لی فنگ چین واقع شده در شهر هانگژو است که شاهد پیشینه ای کهن از رویدادهای تاریخ چین میباشد.این معبد و انعکاس آن در دریاچه west یکی از ده چشم انداز زیبای دریاچه west محسوب می‌شود.

تاریخچه معبد لی فنگ چین

معبد لی فنگ Leifeng Pagoda در سال ۹۷۵ میلادی، در پنج سلسله و ده امپراطوری، به دستور پادشاه چیان چو (متولد کیان هنگچو) از Wuyue ساخته شد.این معبد در طول جنگ‌های دوران حکومت سلسله سانگ شمالی آسیب‌های بسیار زیادی دید.
معبد لی فنگ بعدها و بین سال های ۱۱۹۵ تا ۱۲۰۰ پس از میلاد توسط سلسله سانگ بازسازی شد.تصویری زیبا از معبد لی فنگ چینتصویری زیبا از معبد لی فنگ چین

معبد بازسازی شده، ظاهری بسیار زیبا پیدا کرد به خصوص که تصویر آن در آب دریاچه west نیز منعکس می‌شد و زیبایی آن را دوچندان می‌نمود.در دوران سلسله مینگ، این معبد تقریبا نابود شد. در طول حکومت امپراطور Jiajing، مهاجمان و دزدان دریایی ژاپنی به شهر هانگژو حمله کرده و این معبد را به آتش کشیدند،بخشهای چوبی آن را سوزاندن و تنها اسکلت آجری آن باقی مانده بود.

عکس قدیمی از معبد لی فنگ چین; 

عکس قدیمی از معبد لی فنگ چین

 

در اواخر سلسله مینگ، خرافاتی درباره معجزات آجرهای این بتکده و تاثیر شفابخش آنها دهان به دهان گشت و باعث شد آجرها و کتیبه‌های بودایی این معبد به سرقت برده شوند. معبد Leifeng در ۲۵ سپتامبر سال ۱۹۲۴ به شدت آسیب دید و در نهایت فرو ریخت.

بازسازی معبد لی فنگ چین

در اکتبر سال ۱۹۹۹، دولت و شهرداری تصمیم به بازسازی معبد لی فنگ در بالای خرابه های شدند. معبد کنونی با کمک و همیاری مردم در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۰۲ به شکل امروزه در آمده است. این بنا از ۱۴۰۰ تن فولادی و ۲۰۰ تن قطعات مسی مورد ترمیم قرار گرفته است که شامل چهار آسانسور برای گردشگران و امکانات مدرن مانند تهویه هوا، تلویزیون و فضایی برای سخنرانان است.

دسترسی به معبد لی فنگ چین

با استفاده از یکی از اتوبوس‌های شماره K4, K808, Y1, Y3, J5, 822, K822, Y7, K504, Y6, Y9 می‌توانید به راحتی به این محل بروید.مقابل معبد لی فنگ چینمقابل معبد لی فنگ چین

 

پس از عبود از محوطه نسبتا طولانی به درب ورودی اصلی معبد میرسید در اینجا انواع مجسمه های بودا در هر مرحله و هر کدام با سبک معماری چینی به نمایش گذاشته شده.این معبد بر روی دامنه سرسبز کوهی احداث شده بطوریکه برای ورود باید از پله های مقابل بالا بروید.

آدرس معبد لی فنگ چین:

۱۵ Nanshan Rd, Xihu Qu, Hangzhou Shi, Zhejiang Sheng, China, 310000

ساعات بازدید معبد لی فنگ چین:

این مجموعه از ساعت ۷:۰۰صبح تا ۲۰:۳۰ پذیرای بازدیدکنندگان تور چین میباشد.

هزینه ورودی معبد لی فنگ چین : ۴۰RMB

منبع : ویکی پدیا





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: