گراند بازار استانبول | چگونه در این بازار چانه بزنیم ؟
نوشته شده توسط : badsa

گراند بازار استانبول

گراند بازار استانبول یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای پوشیده جهان است که بیش از ۳۰۰۰ مغازه دارد و از قرن ۱۵ میلادی تا کنون فعال بوده است. هر روز مردم محلی،گردشگران تور استانبول و تجار در این بازارحال چانه زنی هستند تا بتوانند بهترین خرید را داشته باشند.

در اینجا لازم دانستیم تا برخی از نکات ارزشمند و وروش های چانه زنی در گراند بازار استانبول یا بازار بزرگ استانبول و همچنین برخی دیگر از مغازه های استانبول را یادآور شویم.

منطقه بندی گراند بازار استانبول

پس از یک گشت و گذار در شهر استانبول احتمالا با خیابان ها و مناطق مختلف این شهر تاریخی آشنا خواهید شد و مغازه های مختلف را مشاهده خواهید کرد.مثلا در میدان تکسیم و خیابان تکسیم مغازه های فروش دونر،در خیابان گالاتا و برج گالاتا مغازه های فروش لوازم موسیقی و ... را مشاهده خواهید کرد.

تصویری از ساختار گراند بازار استانبولتصویری از ساختار گرند بازار استانبول

برای غربی ها این مناطق تجاری تحریک انگیز است که چرا باید این همه رقابت وجود داشته باشد؟ولی در کشور ترکیه زوایه دید متفاوت است.به طور مثال اگر کسی به دنبال ابزار موسیقی باشد میداند که به کدام یک از مناطق استانبول باید برود و تنها کاری که صاحبان مغازه باید انجام دهند این است که فروش داشته باشند.

از بزرگترین مزایای گرند بازار استانبول این است که هر کالا دارای یک بخش است و در صورت نیاز به یک کالای خاص شما میتوانید به بازار خاص آن کالا مراجعه کنید.

چه ساعتی به خرید از گراند بازار استانبول برویم؟

متاسفانه و معمولا شما نمیتوانید با مالک مغازه برخورد داشته باشید و متقیما از خود او خرید کنید.آن کسی که با شما صحبت خواهد کرد فقط فروشنده آن مغازه است.

این به این معنی است که او باید مقدار مشخصی از کالاها را برای رسیدن به سهمیه روزانه خود بفروشد و رسیدن به این سهمیه ضروری است، او همچنین یک کمیسیون را در مورد فروشش دریافت می کند.

تصویری از مغازه های بیرونی گرند بازار استانبولتصویری از مغازه های بیرونی گرند بازار استانبول

معمولا در اولین ساعات روز فروشندگان برای بالا بردن فروش خود و پر کردن سهمیه فروش خود در طول روز حاضرند اجناس را با قیمت پائین تر و بدون در نظر گرفتن کمیسیون بفروشند.

اما در ساعت های بعد زمانیکه این فروشندگان فروش خود به مقدار لازم برسانند،فقط برای راضی کردن صاحبان مغازه فروش میکنند.پس بهتر است برای خرید در ساعتهای اولیه روز به گراند بازار مراجعه کنید تا خرید خوبی داشته باشید(از لحاظ مالی).

این به این معنی نیست که شما اول صبح در مقابل فروشگاه برای باز کردن درب ها صبر کنید.این را در نظر داشته باشید که بهترین ساعت خرید از گرند بازار استانبول بین ۱۰ صبح تا ۱۳ میباشد.

در خرید از گراند بازار استانبول زیاد علاقه نشان ندهید!

"خوش آمدی دوست من. چطور هستی؟ "

تصویری از ساختار گرند بازار استانبول 

تصویری از ساختار گرند بازار استانبول

این چیزی است که در هنگام قدم زدن در گراند بازار خواهید شنید.این روشی است که فروشندگان مغازه های بازار بزرگ استانبول به زبان های مختلف دنیا به کار میگیرند تا خریداران را به مغازه های خود جذب کنند.

اگر قصد خرید از مغازه های گرند بازار استانبول را دارید،فقط یک نگاه اجمالی به این مغازه ها داشته باشید و در صورتیکه قصد خرید دارید سعی کنید اشتیاق به خرید نشان ندهید و فقط یک تصویر ذهنی از اجناس مورد علاقه داشته باشید و پس از زمانی که در بازار دور زدید و آماده چانه زنی بودید نسبت به خرید کالای مورد نظر اقدام کنید.

در بازار بزرگ استانبول هرگز قیمت مد نظرتان را افشا نکنید!

در این مرحله فروشنده سعی خواهد کرد که کالای مورد نظر شما را با توجه به آنچه که شما خواهید گفت، ارزش گذاری کند.پس سعی کنید هرگز قیمت مد نظرتان را افشا نکنید و اجازه دهید اول فروشنده اعلام نرخ کند و بعد شروع به چانه زنی کنید.

سعی کنید در این مرحله کمی بی رحم باشید. به هیچ محصول دیگری نگاه نکنید (شما از قبل می دانید که در فروشگاه چه چیزی قرار دارد). آرام آرام و ودر حالیکه به محصولات مشابه دیگر فروشگاه ها نگاه میکنید به سمت درب خروجی حرکت کنید.اگر خوش شانس باشید اینجاست که فروشنده نرخ جدید را اعلام خواهد کرد.

پیشنهاد چای در مغازه ها!

این غیر معمول نیست که آنها به شما چای تعارف کنند. آیا میدانید دلیل اینکار چیست؟

اول از همه، آنها در گوشه ای از فروشگاه قرار می گیرند، جایی که مشتریان بالقوه دیگر نمیتوانند از آن استفاده کنند. آنها نمی خواهند دیگران از تخفیفی که در نهایت با شما موافقت می کنند را بشنوند.تصویری از رستوران در گرند بازار استانبولتصویری از رستوران در گرند بازار استانبول

در مرحله دوم، او کمی با شما درد و دل خواهد کرد و مقاومت اولیه خود را خواهد شکست،اما شما با بکار بردن کلماتی مانند "هییم"،"اوووم" و ... کمی در خرید ناز کنید و در نهایت با پرداخت مبلغ کالای مورد نظر به خواسته خود برسید.

در این بازار برای چه نوع کالاهایی باید تخفیف بزنیم؟

خوب، هیچ قانون خاصی وجود ندارد. در برخی موارد، پائین ترین تخفیف ۳۵٪ خواهد بود، در موارد دیگر می تواند بیش از ۵۰٪ باشد. هیچ تضمینی وجود ندارد که این استراتژی هر بار کار کند. این تنها یک پیشنهاد است که با موفقیت انجام شده است. تمرین کنید و حدس بزنید.

به عنوان آخرین نکته، عصبانی شدن و یا بدگمانی به چالش های شما کمک نمی کند، برعکس،آرام باشید و لبخند را از فراموش نکنید. در نهایت این فقط یک چالش است.

در گراند بازار غذا چه بخوریم؟

در بازار بزرگ استانبول رستوارن هایی برای رفاه حال خریداران و گردشگران تعبیه شده است که میتوانید از آن استفاده کنید.

چگونه به گراند بازار استانبول برویم؟

این بازار آنقدر معروف است که خیلی راحت میتوانید به آنجا بروید و اگر قصد دارید با مترو به این محل بروید،نزدیکترین مترو،ایستگاه میدان بایزید است.

جاذبه های توریستی اطراف گراند بازار

اول این که در نظر داشته باشید که اگر قصد خرید دارید،اصلا فرصت این را نخواید داشت که به بازدید از جاذبه های اطراف بازار بزرگ استانبول بپردازید،با این حال ما به معرفی برخی از جاذبه های معروف اطراف میپردازیم.

تصویری از ساختمان گرند بازار استانبول 

تصویری از ساختمان گرند بازار استانبول

  • کاخ توپکاپی : حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی
  • میدان بایزید : ۶ دقیقه پیاده روی
  • موزه ایاصوفیه : ۲۰ دقیقه پیاده روی
  • موزه فرش ترکیه : ۲۰ دقیقه پیاده روی
  • قلعه بایزید : ۲۰ دقیقه پیاده روی

شهر استانبول دارای جاذبه های توریستی زیادی است ما تنها به برخی از آنها در اینجا اشاره کرده ایم.

امیدواریم که این مطلب در خرید شما مفید واقع شود.





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: