قلعه گونیو | بازدید از قدیمی ترین قلعه گرجستان
نوشته شده توسط : badsa

قلعه گونیو گرجستان

گُرجِستان (به گرجی: საქართველო، ساکارْتْوِلُ) کشوری است در منطقهٔ قفقاز این کشور دارای تاریخی غنی از دوره های مختلف است.در این مطلب شما میتوانید با یکی از قدیمی ترین قلعه های به نام قلعه گونیو گرجستان آشنا شوید.

آشنایی با قلعه گونیو

قلعهGonio (گرجی გონიოს ციხე)که قبلا Apsaros نامیده می شود یا Apsaruntos، یک قلعه رومی در گرجستان، در کنار دریای سیاه ، از گونیو می توان به عنوان قدیمی ترین قلعه گرجستان نام برد، قلعه ای فوق العاده با مساحت ۴٫۵ هکتاری که در فاصله ۱۵ کیلومتری باتومی در دهانه رودخانه چورکی روستای گونیو در آجارا (Adjara) واقع شده است. روستا در ۴ کیلومتری شمال مرز ترکیه قرار گرفته است.شما میتوانید با انتخاب تور گرجستان از تماشای عظمت این قلعه نهایت لذت را ببرید.

نمایی از درب ورودی قلعه گونیو

نگاهی به پیشینه قلعه گونیو

قدمت این قلعه به چندین هزار سال قبل بازمی گردد تا جاییکه برخی از باستان شناسان آن را متعلق به سده پانزده تا هفدهم قبل از میلاد می دانند. در مورد این قلعه افسانه ای نقل می شود، افسانه ای باستانی که بر اساس آن این قلعه محل دفن آسپاروس پسر پادشاه و کسی که به دست جیسون کشته شد، می باشد. این قلعه در طول تاریخش به دلیل موقعیت استراتژیک بی نظیرش میزبان اقوام مختلفی بوده و دارای سه دوره متفاوت است، اول دوره رومیان، سپس دوره بیزانس و نهایتاً اشغال شدنش توسط عثمانی ها و میزبانی از ترک ها در سال ۱۵۴۷٫نمایی از بالای قلعه گونیونمایی از بالای قلعه گونیو

تاریخ این قلعه هنوز هم پر از رمز و راز است و ابهاماتی در مورد آن وجود دارد که هنوز کشف نشده اند، دانشمندان کماکان در حال بررسی و کاوش برای دستیابی به اکتشافات جدیدند. کشفیاتی مانند پیدا کردن یک گنجینه دفن شده مربوط به قرن پنجم میلادی در نزدیکی دیوار جنوبی در سال ۱۹۷۴٫

کاوش در قلعه گونیوکاوش در قلعه گونیو

قلعه گونیو از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار پر اهمیت است تا جاییکه دولت گرجستان در سال ۱۹۹۴ آن را به عنوان موزه ای معرفی کرد. مجموعه ای از عتیقه های زیبای و تاریخی که اکثر آنها در طی انجام حفاری های باستان شناسی در نزدیکی یکی از دیوارهای قلعه گینو کشف شده اند در موزه باستان شناسی باتومی نگهداری می شود.

معماری و اهمیت قلعه گونیو در دوره خود

طراحی و معماری این قلعه تاریخی از همان دوران کهن تا به امروز تقریباً بدون تغییر باقی مانده و دارای طول ۹۰۰ متری و ارتفاع ۵ متری می باشد. در طراحی اولیه این قلعه بیست و دو ستون مرتفع ۷ متری در نظر گرفته شده اما امروزه تعدادی از آنها تخریب و نابود شده اند و فقط ۱۸ تا از آنها باقی مانده اند.

تصویری زیبا از قلعه گونیوتصویری زیبا از قلعه گونیو

در قدیم قلعه گونیو دارای ۴ ورودی و خروجی بود، اما امروزه تنها ورودی غربی از تخریبات جان سالم به دربرده است. این قلعه از نظر استراتژیکی بسیار حائز اهمیت بوده و از ورودی های چوروخی و مرزهای داخلی غربی به سمت سواحل دریای سیاه محافظت می کند. این قلعه در قسمت شرقی قلمرو امپراطوری روم بنا شد و نه تنها از نظر استراتژیکی نقطه ای بسیار مهم تلقی می شد بلکه یک مرکز اقتصادی و فرهنگی در روم شرقی به حساب می آمد.

زمان باز بودن از قلعه گونیوگرجستان

این مجموعه هر روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر به روی گردشگران باز میباشد.

هزینه ورودی : ۳ لاری

آدرس قلعه گونیو گرجستان

Machakhelskoye Gorge, Batumi, Georgia

منبع

Touristgah

wikipedia





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: