کاخ ییلدیز | آخرین شاهکار معماری امپراطوری عثمانی
نوشته شده توسط : badsa

کاخ ییلدیز

کاخ ییلدیز که آخرین نمونه معماری عثمانی است، در تپه ییلدیز در منطقه بشیکتاش واقع شده است.ییلدیز پالاس، به معنی "کاخ ستاره"، در سال ۱۸۸۰ ساخته شد و توسط سلطان عبدالحمید دوم عثمانی مورد استفاده قرار گرفت.نمایی از ساختمان کاخ ییلدیز استانبولنمایی از ساختمان کاخ ییلدیز استانبول

ساختمان ها و معماری کاخ ییلدیز

کاخ مجموعه ای از ساختمان ها از جمله آپارتمان های دولتی (Büyük Mabeyn)، غرفه ها، تئاتر ییلدیز و اپرا، موزه همین کاخ و کارخانه چینی امپریال است. باغ های کاخ ییدلیز نیز یک سایت عمومی محبوب در میان ساکنان استانبول هستند. یک پل، کاخ ییدالیز را با کاخ چیرگان در بسفر از طریق باغ های کاخ متصل می کند.

 

تصویری از ساختمان های داخل کاخ ییلدیز استانبولتصویری از ساختمان های داخل کاخ ییلدیز استانبول

این ساختمان دارای دو طبقه و زیرزمین است و از ترکیب چوب و سنگ ساخته شده است و در سه مرحله ساخته شده است. کیوسک Malta، یک غرفه واقع در ییلدیز پارک است که توسط سلطان عبدالعزیز ساخته شده است.

موزه کاخ ییلدیز

این ساختمان، که در تاریخ ۸ آوریل سال ۱۹۹۴ به عنوان یک موزه افتتاح شد، شامل یک گالری بزرگ در طول ۹۰ متر می شود. قابل فهم است که این ساختمان به عنوان یک موزه مورد استفاده قرار گرفته است که توسط عکس سلطنت سلطان عبدالحمید دوم (۱۹۰۹-۱۸۷۶) نشان داده شده و اشیای ارزشمند در این محل نمایش داده شده است. آثار هنری، نمایش داده شده در موزه متعلق به این کاخ است.تصویری از داخل موزه کاخ ییلدیزتصویری از داخل موزه کاخ ییلدیز

بعضی از آنها در حالی که در قصر توپکاپی بودند، یه اینجا آورده شده اند. آثار هنری شامل مواردی از سلطان عبدالحمید دوم، ابزار نجاری او، هدایایی که به او داده شده و محصولات کارخانه یلیدز چینی است.

کل کاخ به تازگی بازسازی و نقاشی شده است. کشور ترکیه قصد دارد بخش های بیشتری از کاخ را باز کند و آن را به یکی از کاخ های بزرگ استانبول تبدیل کند. گردشگران تور استانبول و بازدید کنندگان میتوانند بسیاری از مبلمان ارزشمند را در داخل اتاق های کاخ و همچنین یک خانه تابستانی زیبا را در باغ پیدا کنند.

تصویری از داخل کاخ ییلدیزتصویری از داخل کاخ ییلدیز

این موزه را که در کنار درب ورودی کاخ ییلدی واقع شده است از دست ندهید.شما همزمان با استفاده از یک بلیت میتوانید به تماشای کاخ و موزه بروید.

این کاخ کمی دورتر از جاذبه های توریستی دیگر است و پس از کاخ دولما باغچه قرار گرفته است.برای بازدید از موزه و کاخ ممکن است نیاز به تاکسی داشته باشید.

ساعت بازدید از کاخ ییلدیز

تابستان از ساعت ۹ صبح الی ۱۹

زمستان : از ساعت ۹ صبح الی ۱۶٫۳۰

هزینه بازدید از کاخ ییلدیز

هزینه بازدید به ازای هرنفر ۱۰ لیر میباشد.

آدرس کاخ ییلدیز

Yildiz Mah. Barbaros Bulv. Hamam Sok. No:62

Gayrettepe, Besiktas, Istanbul

 





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: