حمام های سولفور تفلیس | آب درمانی در تفلیس
نوشته شده توسط : badsa

حمام های سولفور تفلیس

تفلیس پایتخت گرجستان میباشد این شهر دارای جاذبه ها و اماکن تاریخی فراوانی است.شما میتوانید با مطالعه این مطلب با خصوصیا حمام های سولفور تفلیس آشنا شوید.

معرفی حمام های سولفور تفلیس

در بخش قدیمی شهر تفلیس میتوان حمام های سولفورتفلیس را مشاهده کرد که به حمامهای رستمی سزاری معروف است و در محله گریشاشویلی نزدیک رود کورا واقع شده اند.این حمامها برای استفاده از آب گرم گوگردی بهاری در این ناحیه ساخته شده اند که شما می توانید با انتخاب تور ارزان گرجستان تجربه کنید.

تصویری از ساختمان های حمام های سولفور تفلیستصویری از ساختمان های حمام های سولفور تفلیس

حمام های سولفورامروزه نه تنها نزد توریستها محبوب است بلکه افراد محلی نیز برای استفاده از اثرات درمانی آب گرم سولفوربه این حمامها مراجعه میکنند .معمولا در این حمامها اتاقهای کوچک با حوضچه برای استفاده شخصی از آب گرم سولفور وجود دارد ،فقط نشستن در این آب و بعد از آن یک ماساژ ویژه احساس تولد دوباره را برای فرد ایجاد میکند ودر تور گرجستان از این لذت ببرید.

قدیمی ترین حمام های سولفور تفلیس

قدیمی ترین حمام ایرا کلی نام دارد که احتمالا ساخت آن درحدود قرون ۱۷ یا ۱۹ صورت گرفته است . اختلاف نظری در رابطه با مالکیت آن وجود دارد که گفته میشود این حمام به خانواده امپراطوری یا پرنسس های گرجی تعلق داشته است .تصویری از گردشگران در حمام های سولفور تفلیستصویری از گردشگران در حمام های سولفور تفلیس

  • الکساندر دوما در سفر کوتاهی که به این قفقاز داشته در نوشته های خود شگفتی اش را در رابطه با دیدن این حمامها ذکر کرده است.
  • الکساندر پوشکن در( سفرنامه ارز روم) توصیف کرده :هیچوقت قبل از این در روسیه ویا ترکیه چنین حمام های با شکوهی ندیده است .
  • حمام های تخریب شده قدیمی با تغییرات کمی تعمیر شده اند وبه بهرورداری رسیدند.

معماری حمام سولفور تفلیس

حمام های تفلیس از قدیم به سبک شرقی با سقف کنبدی نیم کره ای شکل ساخته شده است. در مرکز سقف دریچه هایی برای ورود نور به فضای داخلی حمام ساخته شدند چراکه سطح حمام ها از زمین پایینتر بودند وبا این کار نور داخل حمام را تامین میکردند.تصویری از ساختمان حمام های سولفور تفلیستصویری از ساختمان حمام های سولفور تفلیس

تاریخچه حمام های سولفور تفلیس

در گذشته های خیلی دور از حمام ها فقط برای استحمام استفاده نمیشد بلکه مکانی برای معارفه دختران دم بخت به افرادی که تمایل و موقعیت ازدواج دارند بوده است و در روزهای ویژه جشنهایی برگزار میشد و این تبادلات صورت میگرفت . افرادی هم در این رابطه و تبادلات واسطه گر بودند .

زیبا ترین حمام های سولفور (اربیلیانی)

زیباترین حمام شهر تفلیس است، اطراف آن مناره هایی زیبا ساخته شده که با پنجره های نوک تیز و کاشی های آبی تزیین شده اند. بین مردم این مکان به حمام آبی معروف است .فضای داخلی این حمام با موزاییک های سبز و سرامیک های سفید پوشیده شده است و مکان آرام بخشی را ایجاد کرده است که مالکانشان از گذشته دور این آنها را اداره میکردند.تصویری از داخل حمام های سولفور تفلیستصویری از داخل حمام های سولفور تفلیس

از معروفترین حمام های سولفور تفلیس، BEBOTOV ، SUMBATOV، ZOBALOV میتوان نام برد.

منبع

bestgeorgian





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: