پاموک کاله آنتالیا | قلعه پنبه‌ای کجاست و چگونه به آنجا برویم؟
نوشته شده توسط : badsa

پاموک کاله آنتالیا

شنیدن اصطلاح پاموک کاله یا قلعه پنبه‌ای شاید نامأنوس و جدید باشد، اما کسانی که به کشور ترکیه سفر می‌کنند می‌توانند از این جاذبه دیدنی بازدید کنند و از فضای آن لذت ببرند.این مکان برخلاف نام خود، یک محل آب‌تنی و تفریحات آبی است که بازدید از آن در تور آنتالیا خالی از لطف نیست.

تصویر زیبا از استخرهای پاموک کاله

پاموک کاله کجاست ؟

پاموک کاله را می‌توان به‌صورت سنگ‌های بزرگ توصیف کرد که درخشش عجیبی داشته و استخرهای طبیعی گرم و دوست‌داشتنی ایجاد کرده‌اند. کوه پاموک کاله در یک دره شیب‌دار در جنوب غربی ترکیه و در استان دنیزلی واقع شده است.

تصویری زیبا از طبیعت پاموک کاله

این قلعه پنبه‌ای در لبه غربی فلات وسیع آناتولی واقع شده است و حدود ۱۲۰ مایل از بندر کوزاداسی در نزدیکی شهر افسس فاصله دارد. اکثر بازدیدکنندگان سعی می‌کنند که در سفرهای روزانه و با کرایه ماشین به آنجا سفر کنند.

تصویری از بنای تاریخی در پاموک کاله

منطقه پاموک که به‌عنوان پایتخت زمین‌شناسی کشور ترکیه نیز شناخته می‌شود، باقی‌مانده از ویرانه‌های شهر رومی – یونانی هیراپولیس است که با شگفتی‌های طبیعی همراه شده است و یک فضای ناب ایجاد کرده است که به‌عنوان یکی از میراث‌های جهانی یونسکو شناخته می‌شود.این منطقه با بیش از دو میلیون بازدیدکننده در سال، به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های کشور ترکیه شناخته می‌شود.

نمونه های مشابه و نحوه به وجود آمدن پاموک کاله

قلعه پنبه‌ای یا همان باقیمانده‌های شهر ویران هیراپولیس از سنگ‌های تراورتن دراماتیک تشکیل شده است که تنها در چند کشور دنیا مانند چین، ایران، آمریکا و افغانستان یافت می‌شوند. البته می‌توان ادعا کرد که هیچ‌کدام از این سنگ‌ها به زیبایی استخرهای پاموک کاله نیستند و در طول هزاران سال از سنگ‌آهک و با کمک چشمه‌های آب فراوان ایجاد شده‌اند.

تصویری از استخرهای آب گرم پاموک کاله آنتالیا

در پاموک می‌توان ساختمان‌ها و خیابان‌ها، معابد، حمام‌ها، بقایای تئاتر یونانی و شهر آبگرم رومی یعنی هیراپولیس را مشاهده کرد و حتی در یک استخر زیبای پر شده با آب گرم ۳۶ درجه، که در آن ستون‌های غرق شده از دوران قرون وسطی وجود دارند، به شنا و غواصی بپردازید.

چگونه به پاموک کاله برویم؟

اگر قصد بازدید از پاموک کاله را دارید و قصد استفاده از ماشین شخصی یا کرایه‌ای را دارید، می‌توانید در عرض ۳ ساعت از کوش آداسی به آنجا برسید. این جاذبه گردشگری حدود ۴ ساعت از آنتالیا و ۵ ساعت از بدروم فاصله دارد. البته اگر خود را به شهر دنیزلی رسانده‌اید، بهترین گزینه استفاده از اتوبوس است که می‌توانید درعرض ۴۰ دقیقه خود را به این قلعه پنبه‌ای برسانید.

تصویری زیبا از استخرهای پاموک کاله

ساعت بازدید از پاموک کاله

دسترسی به پاموک کاله در فصول مختلف سال تغییر می‌کند و معمولاً بین ۶ صبح تا ۶ عصر می‌توانید از آنجا دیدن کنید و از فضای آن لذت ببرید.

منبع :telegraph





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: