پارک مینی سیام | گردش به دور دنیا در ۸۰ دقیقه
نوشته شده توسط : badsa

پارک مینی سیام

اگر داستان دور دنیا در ۸۰ روز را شنیده‌اید، احتمالاً خیلی مایلید که این کار را امتحان کنید؛ اما اگر بتوانید سریع قدم بردارید در کمتر از ۸۰ دقیقه می‌توانید به کمک پارک مینی سیام در کشور تایلند و شهر پاتایا دور دنیا را بگردید. در پارک پشت باشگاه بوکس پاتایا نزدیک به ۱۰۰ نسخه از مکان‌های تاریخی مشهور دنیا قرار داده شده است که همه آنها در مقیاس ۱:۲۵ ساخته شده‌اند و با عنوان مینی سیام شناخته می‌شود.تصویری از آثار تاریخی تایلند در پارک مینی سیامتصویری از آثار تاریخی تایلند در پارک مینی سیام

قسمت های مختلف پارک مینی سیام

مینی سیام در سال ۱۹۸۵ به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی در فضایی به مساحت ۴۶۴۰۰ مترمربع احداث شده است که به دو بخش مجزا تقسیم شده است. این دو بخش توسط یک رودخانه کوچک از هم جدا شده‌اند و مینی سیام (تایلند کوچک) و مینی اروپا (بقیه دنیا را شامل می‌شود) نامیده می‌شوند.

تصویری از فراعنه مصر در پارک مینی سیامتصویری از فراعنه مصر در پارک مینی سیام

در دو بخش مجزای مینی سیام شما این امکان را دارید که در زمین‌های وسیع پیاده روی کنید و ویژگی‌های تاریخی، مجسمه، قصرهای قدیمی، و نشانه‌های برجسته دنیا را با چشم ببینید و زندگی آنها را لمس کنید. شاید برای ما ایرانیان نیز قدم زدن در تخت جمشید بازسازی شده هم جالب و جذاب باشد!

تصویری از آثار موجود در پارک سیام تایلندتصویری از آثار موجود در پارک سیام تایلند

در قسمت ورودی پارک مینی سیام یک چشم انداز کلی از نیمکره‌های شرقی و غربی جهان را خواهید دید. از برج صنعتی ایفل گرفته تا کاشی‌های آبی رنگ سازه‌های چینی، تا گنبدهای آبنباتی رنگ کلیسای سنت پترزبورگ، تا اپرای سیدنی، تا مجسمه آزادی، تا اقیانوس‌های اطلس و هند، همه را می‌توانید در یک نمای کلی ببینید.

تصویری از سازه های کشورهای اروپایی در پارک مینی سیامتصویری از سازه های کشورهای اروپایی در پارک مینی سیام

بعد از عبور از منطقه مینی اروپا، می‌توانید وارد منطقه مینی سایام شوید و از تمدن پیشین تایلندی‌ها مانند پادشاهی لانا کسب اطلاع کنید. عمارت بودا، معابد قدیمی، زیر ساخت‌های مدرن، پل کابلی معلق، ایستگاه‌ها قطار و سایر مکان‌های دیدنی تایلند، از اماکنی هستند که می‌تواند در مینی سیام به چشم ببینید.

هزینه ورودی پارک مینی سیام

ورودی مینی سیام پاتایا برای افراد با سنین مختلف متفاوت است و هزینه ورودی هر فرد بزرگسال دو برابر کودکان است. البته برای مهاجرین، لیدرها، و کسانی که مجوز کار در تایلند را دارند، تخفیف‌های جداگانه در نظر گرفته شده است.تصویری از کاخ کرملین در پاک مینی سیامتصویری از کاخ کرملین در پاک مینی سیام

چگونه به مینی سیام برویم؟

اگر قصد بازدید از پارک مینی سیام را دارید باید فاصله ۱۶۵ کیلومتری بانکوک تا پاتایا را بروید. این شهر سالانه بیش از ۵/۵ میلیون نفر گردشگر تور تایلند از سراسر جهان دارد.
ساعت کار مینی سیام تایلند

پارک مینی سیام در روزهای هفته بین ساعت ۷ صبح تا ۲۲ شب به روی عموم باز است و بازدید از آن تقریباً بین ۳ تا ۴ ساعت طول می‌کشد.

منبع: bangkok





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: