موزه شانگهای | خرد و فلسفه قدیمی مردم چین را ببینید
نوشته شده توسط : badsa

موزه شانگهای

موزه شانگهای در مرکز شهر شانگهای در نزدیک میدان مردم واقع شده است و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنری باستانی در کشور چین شناخته می‌شود. سبک و ارائه وسایل باستانی به بازدیدکنندگان در این موزه به‌صورتی است که خرد و فلسفه قدیمی مردم چین را به‌خوبی نشان می‌دهد.

تصویری از ساختمان موزه شانگهایتصویری از ساختمان موزه شانگهای

معماری و ساختار موزه شانگهای

طراحی بیرونی موزه به‌صورت یک گنبد گرد در بیرون بر روی یک سازه مربعی شکل است که نماد ایده‌های باستانی در مورد آسمان گرد در اطراف یک زمین مربع شکل است. این موزه به ۱۱ گالری و ۳ نمایشگاه تقسیم شده است. این ۱۱ گالری شامل بسیاری از گرایش‌های هنری چینی مانند عهد برنز، سرامیک‌های باستانی، نقاشی، خوش‌نویسی، مجسمه‌سازی باستانی، سکه‌ها، جایگاه‌های مینگ و چینگ، و نمادهای اقلیت‌های مردمی و ملی می‌شوند.

تصویری از لباس های قدیم چین در موزه شانگهایتصویری از لباس های قدیم چین در موزه شانگهای

ظروف برنزی نمایش داده شده در این موزه مربوط به سلسله شانگ و ژو بوده و به درک گردشگران تور چین از تمدن باستان چین کمک می‌کند. در این موزه بیش از ۴۰۰ قطعه محصولات برنزی نفیس مربوط به عهد باستان چین به نمایش گذاشته شده است.

تصویری از آثار موجود در موزه شانگهایتصویری از آثار موجود در موزه

از مجموعه سرامیک‌های موجود در موزه شانگهای به‌عنوان یک گنج ویژه یاد می‌شود. در این گالری بیش از ۵۰۰ قطعه ظروف و وسایل سرامیکی قرار داده شده است که مربوط به سلسله‌های مختلف مانند دوره سلطنتی شانگ ها، سلسله تانگ، سلسله یوآن و سلسله مینگ می‌باشد.

تصویری از آثار موجود در موزه شانگهایتصویری از آثار موجود در موزه

بخش مجسمه‌های باستانی موزه شانگهای عمدتاً به مجسمه‌های بودایی اختصاص داده شده است؛ اما در گالری نقاشی‌ها و خوش‌نویسی‌های چینی آثار منحصربه‌فردی دیده می‌شود که از دوره‌ها و ژانرهای مختلف گردآوری شده‌اند. کشور چین یکی از اولین کشورهای دنیا برای استفاده از ارز بوده است، و در گالری سکه‌های چینی در موزه شانگهای نزدیک به ۷ هزار قطعه سکه‌های چینی و ارزهای غیرچینی دیده می‌شود که نشان‌دهنده توسعه ارز چین و رشد تبادل اقتصادی بین چین و کشورهای خارجی است.

تصویری از آثار موجود در موزه شانگهایتصویری از آثار موجود در موزه

به گفته گردشگران و بازدیدکنندگان موزه شانگهای، برای درک بهتر تمدن کشور چین بهتر است که چندین بار از این موزه دیدن کنید؛ زیرا با توجه به این‌که فرهنگ چین به مونتاژ و همکاری با بسیاری از ملیت‌ها شکل گرفته است شناسایی تمدن باستانی آنها به زمان بیشتری نیاز دارد.

ساعت بکار موزه شانگهای

اگر قصد بازدید از موزه شهر شانگهای را دارید بهتر است ۱ ساعت و نیم از وقت خود را به این گردش اختصاص دهید.همچنین این موزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود و از ساعت ۱۶ به بعد امکان ورود به آن وجود ندارد.

هزینه بازدید از موزه شانگهای

توصیه می‌شود که برای بازدید از موزه شانگهای به‌صورت گروه‌های ۲۰ نفره اقدام کنید زیرا این کار باعث تخفیف بالا و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

منبع:.travelchinaguide





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: