موزه هنرهای مدرن استانبول | اولین موزه خصوصی و مدرن ترکیه
نوشته شده توسط : badsa

موزه هنرهای مدرن استانبول

در دهه گذشته، شهر استانبول به‌عنوان یکی از مراکز جهانی هنرهای معاصر و مدرن شناخته شده است. صدها گالری برای نمایش کارهای هنری هنرمندان محلی بااستعداد افتتاح شده است که می‌توانند دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند. اما اوج این تحول با افتتاح موزه هنرهای مدرن استانبول هم‌زمان بود.


از سال ۲۰۰۴ اولین موزه خصوصی و مدرن ترکیه تحت عنوان موزه هنرهای مدرن استانبول افتتاح گردید که به نمایش کارهای هنری جدید اختصاص یافته است. این موزه در شهر استانبول پایتخت هنر و تجارت ترکیه واقع شده و جزو برنامه‌های گردشگری بسیاری از مسافران تور استانبول است.تصویری از داخل موزه هنرهای استانبولتصویری از داخل موزه هنرهای استانبول

قسمت های مختلف موزه هنرهای مدرن استانبول

اگر به اصل هنری و فرهنگی موزه‌ها نگاهی بیندازیم می‌توان ادعا کرد که بازدید از موزه هنرهای مدرن استانبول برای دوستداران فرهنگ و همچنین گردشگران تورهای هنری ضروری است. نمایشگاه دائمی این موزه به دو بخش گذشته و آینده هنر در کشور ترکیه تقسیم شده است.تصویری از داخل موزه کتاب موزه هنرهای مدرن استانبولتصویری از داخل موزه کتاب موزه هنرهای مدرن استانبول

بخش تاریخی این موزه سرگذشت کارهای هنری این کشور را از زمان تأسیس جمهوری تا به امروز به نمایش می‌گذارد و هنرهای معاصر شهر استانبول را بررسی می‌کند. در کنار این نمایشگاه دائمی جامع، هرساله نمایشگاه‌های عکاسی، جشنواره‌های فیلم، و دیگر نمایش‌های انفرادی و گروهی برگزار می‌شود و هنرمندانی از سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند.

موزه هنرهای مدرن شهر استانبول در کنار منطقه بسفر (Bosphorus) واقع شده است که دیدنی‌های خیره‌کننده‌ای از سرتاسر تنگه در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. همچنین در جوار این موزه کافه و رستوران‌هایی تعبیه شده است که در آن نوشیدنی‌های منحصربه‌فرد سرو می‌شود.تصویری از داخل موزه هنرهای مدرن استانبولتصویری از داخل موزه هنرهای مدرن استانبول

اگر به بازسازی آثار قدیمی و همچنین ایجاد کپی از آثار ارزشمند علاقه دارید در این موزه بخش مخصوصی در نظر گرفته شده است که می‌توانید آنها را به‌عنوان سوغاتی تهیه کنید. همچنین وسایلی مانند جواهرات تزئینی، تی‌شرت‌ها، انواع گوشی‌های هوشمند، و برخی هدایای منحصربه‌فرد در این موزه به فروش می‌رسد.

از دیگر بخش‌های جدید موزه هنرهای مدرن استانبول می‌توان به کتابخانه جذاب و دیدنی آن اشاره کرد که حدود ۹ هزار جلد کتاب در ۲۹ موضوع مختلف در آن قرار داده شده است. طراحی دکوراسیون و همچنین نحوه چینش کتاب‌ها در این کتابخانه می‌تواند دیدنی جالبی برای شما به وجود آورد.

چگونه به موزه هنرهای مدرن استانبول برویم؟

اگر قصد بازدید از موزه هنرهای مدرن استانبول را دارید باید خود را به حوالی میدان گالاتاسرای برسانید و به سمت پایین حرکت کنید، موزه در کنار مسیر اصلی قرار دارد.

تصویری از ساختمان موزه هنرهای مدرن استانبولتصویری از ساختمان موزه هنرهای مدرن استانبول

هزینه و ساعت کار موزه هنرهای مدرن استانبول

این موزه در روزهای هفته از ۱۰ صبح تا ۶ عصر به روی بازدیدکنندگان باز است و هزینه بازدید انفرادی از آن ۲۵ لیر ترکیه می‌باشد. البته اگر به‌صورت تور مسافرتی به این موزه بروید هزینه هر بلیت آن تا ۱۰ لیر کاهش خواهد یافت.

منبع: istanbultourstudio





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: