تور بلغارستان | تور ارزان بلغارستان و وارنا | تور لحظه آخری بلغارستان
نوشته شده توسط : badsa

تور بلغارستان

وارنا یکی از زیباترین شهرهای ساحلی بلغارستان است که در آن جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد و همچنین مسافران تور بلغارستان سرگرمی های زیادی در آن خواهند داشت.


در تور بلغارستان و وارنا از کجا دیدن کنیم؟

آب گرم رومان وارنا

وارنا یکی از زیباترین شهرهای ساحلی بلغارستان است که در آن جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد و همچنین مسافران سرگرمی های زیادی در آن خواهند داشت.

تصویری از آب گرم رومان وارناتصویری از آب گرم رومان وارن

کلیسای جامع وارنا

یکی از معروفترین ساختمان ها در وارنا، کلیسای جامع مسیحیان است. کلیسای جامع ویترین بسیاری از سبک های معماری سنتی مسیحی و تعداد انگشت شماری از سبک های ساخت وساز همان منطقه است. گنبد طلایی این کلیسا، آنرا از دیگر سازه های مذهبی متمایز کرده است.

تصویری از کلیسای جامع وارناتصویری از کلیسای جامع وارنا

باغ دریایی وارنا

باغ دریایی یک پارک به زیبایی طراحی شده در نزدیکی بندر است. این گردشگاه بزرگ به دو قسمت، تقسیم شده است، یک قسمت دارای درختان بسیار و سمت دیگر چمن است. برای پیاده روی و لذت بردن از مناظر، حتما به این باغ سر بزنید.تصویری از باغ دریایی وارناتصویری از باغ دریایی وارنا

 

 

ماسه های طلایی وارنا

وارنا همچنین دارای سواحلی است که می توان در آن اسب سواری کرد و از موسیقی محلی زنده لذت برد. مجسمه ها، خاتم کاری ها و دیگر هنرها، این سواحل را بیش اندازه جذاب و زیبا می کند و همچنین می توان از ریلکس کردن بر روی شن و ماسه ی طلایی هم لذت برد.تصویری از ساحل طلایی بلغارستانتصویری از ساحل طلایی بلغارستان

در تور بلغارستان غذاهای معروف بلغاری را امتحان کنید!

غذاهای بلغاری ،بسیار تازه و دلچسب هستند.بلغارستان از لحاظ بالا بودن کیفیت سبزیجات، فراورده های لبنی و تنوع ادویه جات خفیف،معروف است.گوشت مرغ و خوک،شایع ترین اشکال گوشت مورد استفاده در بلغارستان هستند، هرچند که ماهی و گوشت گوساله نیز محبوب است و گوشت بره به سبک بلغاری و سنتی طبخ می شود و بسیار لذیذ هم هست..در حالی که بسیاری از کالاهای اساسی مورد استفاده در غذاهای بلغاری را می توان در ترکیه، یونان و یا صربستان پیدا کرد اما بوی محلی و طبخ محلی آن ،چیز دیگریست که پپیشنهاد میدهیم در تور بلغارستان امتحان کنید.

بانیتسا

از طعم این کلوچه روغنی که در تمام نانوایی و شیرینی پزی های بلغاری یافت می شود،لذت ببرید.این کلوچه از پنیر فتا،پیاز،کلم، اسفناج، قارچ یا کدو تنبل پر شده است.همچنین می توانید بانیتسا را با سیب و گردو هم امتحان کنید.این کلوچه بخش جدایی ناپذیر صبحانه های سنتی بلغاری است.

تصویری از بانیتسا

 

 

قیمت معمول بانیتسا : ۱-۱٫۵۰ BGN

کباب چه

این غذای خوشمزه از خانواده‌ی یکی از غذاهای معروف یوگسلاوی به نام کباب‌پیسی (ćevapčići) و غذای رمانیایی به نام میتیتی (mititei) است. این کباب معمولا با نوعی نوشیدنی خنک بلغاری سرو می‌شود.

برای بیشتر لذت بردن از طعم کباب چه،می توان در کنار آن از ترکیب سیب‌زمینی سرخ شده و پنیر سینره‌ی رنده شده استفاده کرد. معمولا از زیره و فلفل سیاه برای طعم‌دار کردن آن استفاده می کنند.تصویری از کبابچهتصویری از کبابچه

قیمت معمول کباب چه : ۱-۲ BGN

سالاد شوپسکا

سالادی اشتها آور که برای شروع غذا از آن استفاده می شود. در ترکیب این سالاد می توان گوجه فرنگی خرد شده، خیار، پیاز و فلفل، با پنیر رنده شده و جعفری را دید.این سالاد ساده اما خوشمزه، سالاد بین المللی بلغاری است.جالب ترین چیز در این سالاد، ترکیب رنگی آن است، سفید (پیاز)، سبز (خیار) و قرمز (گوجه‌فرنگی) که به رنگ پرچم بلغارستان است و غذایی ملی محسوب می شود.امتحان کردن این سالاد در تور بلغارستان خالی از لطف نیست.

تصویری از شوپسکاتصویری از شوپسکا

قیمت معمول شوپیسکا: ۲٫۵۰-۵ BGN

موساکا

دستور پخت این غذا در سراسر منطقه‌ی بالکان متفاوت است، اما نسخه‌ی بلغاری آن از سیب‌زمینی، تخم‌مرغ و گوشت چرخ‌کرده تهیه می‌شود. این غذا در میان مردان بلغاری از محبوبیت زیادی برخوردار است و یک شوخی در میان آنان رایج است که می گویند: اگر زنی توانست موساکا را به خوبی طبخ کند،حتما با آن ازدواج کن. نسخه ی یونانی آن بر پایه ی بادمجان است در صورتی که نسخه ی بلغاری آن بر پایه ی سیب زمینی ورقه شده و گوشت چرخ کرده است.

تصویری از موساکاتصویری از موساکا

قیمت معمول موساکا : ۳-۶ BGN

لیوتنیتسا

اگر از یک بلغاری بپرسید بهترین ترکیب غذایی با نان تست چه می تواند باشد، قطعا جواب فلفل سیاه و گوجه‌فرنگی خواهد بود. البته امروزه این ترکیب به صورت تجاری در آمده و در شیشه های کوچک به فروش می رسد، هرچند هنوز هم بسیاری از خانواده‌ها آن را در خانه تهیه می‌کنند. علاوه بر آن غذایی محبوب در میان کودکان نیز هست.با توجه به پیاز، سیر و زیره‌ای که در تهیه‌ی لیوتنیستا استفاده می‌شود، این غذا طبعی گرم دارد و معمولا در فصل‌های پاییز و زمستان سرو می‌شود.تصویری از لیوتنیتساتصویری از لیوتنیتسا

قیمت معمول لیوتنیتسا : ۱٫۵۰-۲٫۵۰ BGN

سوپ سیرابی

هرچقدر لیوتنیستا بین کودکان محبوب است این غذا میان بزرگسالان محبوبیت فراوانی دارد. این سوپ از سیرابی و ادویه‌های فراوان تهیه می‌شود و با توجه به ذائقه‌تان می‌توانید از سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل نیز برای طعم‌دار کردن آن استفاده کنید.سوپ سیرابی یکی از غذاهایی است که معمولا در ساعات اولیه‌ی صبح و در رستوران‌ها کوچک سرو می‌شود و اگر در تور بلغارستان مایل به امتحان آن بودید باید صبح به سراغ آن بروید.تصویری از سوپ سیرابیتصویری از سوپ سیرابی

قیمت معمول سوپ سیرابی : ۱٫۵۰-۳ BGN

آبدوغ خیار (تاراتور)

آبدوغ خیار و سوپ سیرابی که قبلا راجب آن توضیح دادیم،دو غذای کاملا متفاوت در منو هستند. این غذا برعکس سوپ سیرابی دارای ادویه‌ی کمتر و البته سرد و خنک است.این غذا از ماست،خیار،سیر،شوید و گاهی اوقات تکه های گردو و حتی یخ نیز در آن استفاده می شود.در روزهای سوزان تابستان،غذایی بسیار دلچسب محسوب می شود.آبدوغ خیار معرف ماست مشهور بلغاری است.اگر چه این غذا برای ما نام آشناست.تصویری از آب دوغ خیارتصویری از آب دوغ خیار

قیمت معمول آبدوغ خیار : ۱٫۵۰-۳ BGN

چند راه برای کاهش هزینه تور بلغارستان

در سفر مدیریت هزینه های سفر و چگونگی استفاده از امکانات و خدمات گردشگری از جمله سواحل، اقامتگاه، تغذیه، و زمان سفر تاثیر بسیار مهمی بر روی هزینه های شما خواهد داشت.

اجتناب از ساحل آفتابی

ساحل های آفتابی گرانی غیر قابل درکی دارد و همچنین مملو از گردشگران تور بلغارستان است.در این ساحل بیشتر از شن و ماسه،صندلی ساحلی وجود دارد.

تصویری از سواحا آفتابی وارناتصویری از سواحل آفتابی وارنا

اقامت در خوابگاه

اقامت در خوابگاه به طرز عجیبی می تواند هزینه ها را در تور بلغارستان کاهش دهد.در برخی از این خوابگاه ها نه تنها صبحانه رایگان، بلکه گاهی اوقات شام رایگان نیزدر اختیار مسافران قرار می گیرد.

غذا خوردن در شیرینی پزی

در شیرینی پزی های بلغارستان می توانید انواع کلوچه،شیرینی، نان و غذاهای سبک که برای صبحانه سرو می شود را پیدا کنید. banica و krenvirshka از میان وعده های پر طرفدار هستند.تصویری از شیرینی پزی های وارناتصویری از شیرینی پزی های وارنا

سفر در زمستان

ژوئن تا سپتامبر اوج فصل تابستان در بلغارستان است که هجوم گردشگران تور بلغارستان را می توان دید. همه ی هزینه ها در این فواصل بسیار بالاست. اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید، زمستان می تواند زمان مناسبی برای سفر به بلغارستان باشد.تصویری از زمستان وارناتصویری از زمستان وارنا

هزینه های معمول در تور بلغارستان

بلغارستان به تازگی به یکی از مقصدهای محبوب برای مسافرت تبدیل شده است.کشوری ارزان،مردم محلی مهربان،تاریخ باور نکردنی،سواحل و شب زنده داریها که به خوبی توانسته در دل مردم جای باز کند.

هزینه مواد غذایی در بلغارستان

در بلغارستان می توانید با ۲٫۵ BGN یک همبرگر میل کنید. اگر هم می خواهید غذای محلی را امتحان کنید، پیشنهاد ما بانیکا است که با خمیر، پنیر و کره درست شده و فقط ۱٫۵ BGN ، بانیتزا برای صبحانه ۱ BGN می باشد.

هزینه مواد غذایی در بلغارستانهزینه مواد غذایی در بلغارستان

در بسیاری از غرفه های خیابانی می توانید کباب را با قیمت حدود ۵٫۵ BGN خریداری کنید. در بسیاری از مکانها نیز میتوانید یک تکه پیتزا را با قیمت یک دلار یا حتی کمتر خریداری کنید. اما خوردن یک وعده غذای دلچسب در رستوران، حدود ۱۵-۳۰ BGN هزینه خواهد داشت.

هزینه حمل و نقل در بلغارستان

در تور بلغارستان هنگام مسافرت در سراسر کشور، به جای اتوبوس از قطار استفاده کنید. سفر با قطار ارزان تر و بهترین راه برای رفتن به دیگر شهرها در بلغارستان است. به عنوان مثال، هزینه ی سفر از صوفیا به بورگاس با قطار تنها ۱۱ BGN می باشد اما حدود ۷ تا ۱۱ ساعت بسته به نوع قطار طول خواهد کشید. هزینه ی همین سفر با اتوبوس ۲۸ BGN خواهد بود اما فقط ۵ ساعت طول خواهد کشید.هزینه حمل و نقل در بلفارستانهزینه حمل و نقل در بلغارستان

همچنین هزینه ی سفر از صوفیا به وارنا با اتوبوس حدود ۳۲ BGNخواهد بود. شروع قیمت تاکسی نیز از ۱ BGNخواهد بود که این هم راهی ارزان برای سفرهای داخل شهری است.

هزینه سایر فعالیت ها

بلغارستان کشوری بسیار ارزان برای گشت و گذار و بازدید است. ورودی بسیاری از موزه ها و جاذبه های گردشگری بین ۷-۱۸ BGN است.

هزینه سایر فعالیت ها در بلغارستان

پیشنهاد برای بودجه ی روزانه

۶۵-۸۵ - BGN 35-45 برای استفاده ی روزانه، غذا خوردن، استفاده از حمل و نقل عمومی و ... پیشنهاد می شود. البته می توان این هزینه را کاهش و یا با ماندن در هتل گران، افزایش داد.

منابع
smartertravel

kashkaval-tourist

nomadicmatt

 





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: