تور صربستان | تور ارزان صربستان | تور لحظه آخری صربستان
نوشته شده توسط : badsa

تور صربستان

در تور صربستان از کجا دیدن کنیم؟

صربستان در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و بخش مرکزی شبه جزیره بالکان را اشغال کرده است. بخش شمالی آن را دشت‌های بزرگ و بخش‌های جنوبی آن را تپه و کوه فرا‌گرفته است. بیش از ۱۵ قله، ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا و همچنین پنج پارک ملی معروف نیز در صربستان وجود دارد که میتوانید در تور صربستان از آن بازدید کنید.

علاوه بر زیبایی‌های طبیعی که در صربستان وجود دارد، مردمان آنجا نیز بسیار مهمان‌نواز هستند. حال باید بدانید هنگام سفر به صربستان و در تور صربستان از کجا‌ها دیدن کنید و انتظار چه چیزی را داشته باشید از موزه نیکولا تسلا (Nikola Tesla) دیدن کنید.

نیکولا تسلا، یکی از بزرگترین مخترعان و مهندسین تمام دوران، از خانواده‌ای صربستانی بود که بعد از مرگش به خواسته‌ی خودش، تمام اموالش به بلگراد منتقل شد. موزه، که در ویلا زیبا و مسکونی ساخته شده در سال ۱۹۲۹ قرار دارد، تنها خانه شخصی تسلا است که تمامی کار‌های آن و اختراعاتاش در آنجا گرد‌آوری شده است.

در امتداد رودخانه دانوب و ساوا، با قایق کروز، شناور شوید

با قایق کروز راهی رودخانه دانوب و ساوا که آب‌راه‌های اصلی بلگراد هستند، شوید تا از شلوغی شهر کمی دور شوید و میان این همه زیبایی، آرامش عجیبی کسب کنید. چندین شرکت در زمینه خدمات قایق کروز هستند که آب‌راه‌های اصلی بلگراد را به جاذبه‌های توریستی ارزشمند تبدیل کرده‌اند.

تصویری از رودخانه های دانوب و ساوا در کنید تور صربستانتصویری از رودخانه های دانوب و ساوا

زخم های ناشی از جنگ را ببینید

حمله هوایی ناتو به یوگسلاوی سابق در سال ۱۹۹۹ سبب آسیب‌های جدی به زیر ساخت‌های شهر بلگراد شد. بیش از ۱۵ سال است که از این فاجعه می‌گذرد و شهر درحال بهبود و بازسازی است اما هنوز سایه‌های سیاه آن در شهر مشهود است. موزه هوانوردی و موزه نظامی واقع در بلگراد، هر دو نمایان‌گر آثار به جا مانده از جنگ هستند.تصویری از موزه ای در بلگرادرتصویری از موزه ای در بلگراد

کاوش در شهر زیر زمین

بلگراد ۷۰۰۰ ساله، تاریخی در دل خود نهفته دارد که برخی از آنها هنوز هم کشف نشده است. دروازه اصلی قلعه روم که گذرگاه‌های مخفی در طول جنگ بین تیتو و استالین بوده است، در اواسط قرن بیستم حفر شد که اکنون کشف و در معرض بازدید عموم در تور صربستان قرار گرفته است.

تصوییری از تونل های مخفی در شهر بلگرادتصوییری از تونل های مخفی در شهر بلگراد

لذت بردن از حمام آفتاب در Ada Ciganlija

به عنوان دریای بلگراد شناخته شده اما ساحلی در کنار رودخانه ساوا است. شبیه به یک شبه جزیره است که در سال‌های اخیر بررسی‌‌های فراوانی بر روی آن انجام شده تا به منطقه تفریحی شگفت انگیز تبدیل شود، که در طی ماه‌های گرم سال با جمعیت زیادی رو به رو می‌شود. علاوه بر یک ساحل ۷ کیلومتری، همه امکانات یک زمین تفریحی را دارا است.تصویری از حمام آفتاب شهر بلگراد

گشتی در بازار کالینیچ (Kalenić) بزنید

بازار آزادی که تولید‌کنندگان، محصولات محلی خود را در آن به فروش می‌رسانند. میوه و سبزیجات تازه، شیر و پنیر محلی را می توانید در این بازار تهیه کنید. فروشندگان حتی به خریداران این اجازه را می‌دهند که محصولات را به صورت رایگان تست کنند. در کنار این بازار، رستوران و مغازه‌های کوچکی وجود دارد که در تور صربستان می‌توانید برای خریدن سوغاتی اقدام کنید.تصویری از بازار کالینیچتصویری از بازار کالینیچ

کاوش در منطقه ساوامالا (Savamala)

ساوامالا از قرن نوزدهم تا به امروز، تغییرات زیادی داشته است. در جنگ جهانی دوم، تمامی ساختمان‌های تاریخی از جمله ساختمانی که توسط امپراتوری عثمانی ساخته شده بود، تخریب شد. اما امروزه، ابتکار‌های فرهنگی و جشنواره‌های زیادی در این منطقه به وقوع پیوسته است. ساوامالا یکی از بهترین و پر‌جمعیت‌ترین مناطق در بلگراد که در تور صربستان میتوانید از آن بازدید کنید.

تصویری از ساوامالا

بعد‌از‌ظهر را در پارک تاریخی کالمگدان (Kalemegdan) بگذرانید

قدیمی‌ترین پارک در بلگراد است. قلعه‌ای که در این پارک وجود دارد، میدان نبردی بوده است که میلیون‌‌ها سرباز به خود دیده است. به تدریج پس از آزادسازی صربستان از سلطه حکومت عثمانی، از میدان نبرد به پارکی زیبا تبدیل شد. این پارک در بالای صخره‌ای مشرف به محل تلاقی رودخانه‌های ساوا و دانوب قرار دارد.

تصویری از پاک تاریخی کالمگدان

معماری شهر قدیمی Zemun را تحسین کنید

پیش‌تر، شهر در حومه امپراتوری اتریش-مجارستان قرار داشت اما بعد از پایان جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸، جزئی از قلمرو صربستان شد. خرابه‌های قلعه قرون وسطی، نماد قابل تشخیص از شهر قدیمی است. به سادگی می‌توانید یک روز در این شهر بگذرانید و غذای خوشمزه‌ای هم بخورید.

تصویری از شهر قدیمی زمون

تراموا و دیدن مناظر

گردشگران به طور معمول، استفاده از اتوبوس‌های دو طبقه را برای دیدن بهتر شهر، انتخاب می کنند. اما در بلگراد، می‌توانید روش جایگزین و مهیج‌تری را انتخاب کنید. تراموا، وسیله‌ی نقلیه‌ی هیجان‌انگیزی است که با سوار شدن بر آن و گشتن در شهر، می‌توانید نهایت لذت را ببرید.تصویری از تراموا در بلگرادتصویری از تراموا در بلگراد

شهر بلا‌کرکوا (Bela Crkva)

شهری کوچک اما با جذابیت فراوان است. از زیبایی دقیقا شبیه به شهر‌های زیبا در رمان‌ها است. از لحاظ اقتصادی، فقیر‌ترین شهر صربستان اما از نظر موقعیت جغرافیایی، طبیعت و توانایی گردشگری، بسیار غنی است. دو رودخانه و هفت دریاچه مصنوعی که در این شهر وجود دارد، روزانه بیش از ۱۰هزار گردشگر تور صربستان را به خود جذب می‌کند.تصویری از شهر بلاکرکواتصویری از شهر بلاکرکوا

معماری شهر گلوباک (Golubac)

شهری که در کناره سمت راست رودخانه دانوب در صربستان واقع شدهاست. از این منطقه، دانوب بسیار گسترده به نظر می‌رسد، گویی به تماشای دریا نشسته اید. از هرجایی می‌توان به این شهر کوچک و زیبا با معماری خاصش وارد شد.تصویری از شهر گلوباک

درونگراد (Drvengrad)، جشنواره کاستندورف (festival Kustendorff)

کاستندورف، منطقه گردشگری فرهنگی و مربوط به فیلم در درونگراد است. خالق این معجزه توریستی، کارگردان مشهور صربی، امیر کاستاریکا است. مونیکا بلوزچی، جیم جارموس، جانی دپ و بسیاری دیگر از مهمانان این جشنواره، شخصیت‌های شناخته شده جهان هستند که در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

بهترین زمان برای سفر به صربستان

آب و هوای صربستان، قاره‌ای است یعنی تابستان‌ها گرم و زمستان‌ها سرد است. حال زمانی که قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، باید نسبت به آب و هوای آن مطلع باشید تا سفر بهتری را تجربه کنید.

صربستان دارای دو اقلیم مجزا است. آب و هوا در شمال صربستان به طور معمول در طول زمستان سرد و در تابستان گرم و مرطوب است. اما در جنوب صربستان، هوا گرم و خشک است. بارش باران در سرتاسر شمال صربستان به طور مساوی توزیع می‌شود اما در سواحل جنوبی، تجربه آب و هوای مدیترانه‌ای در مقایسه با اقلیم داخلی وجود دارد.

در تابستان، ماه‌های جولای و آگوست، شلوغ‌ترین فصل مسافرت در صربستان و ایده‌آل‌ترین زمان برای بازدید است. در طول تابستان، دمای هوا بالا و بارندگی کم است، با این حال بسیاری از جشنواره‌ها و رویداد‌های سرگرم‌کننده در تابستان برگزار می‌شود. به همین دلیل در روز‌های گرم تابستان نیز، گردشگران زیادی در صربستان دیده می‌شوند.تصویری زیبا از شهر بلگرادتصویری زیبا از شهر بلگراد

در طول فصل پاییز و بهار، با اینکه هوا هنوز هم برای گشت و گذار خوب و مناسب است، جمعیت مسافران تور صربستان و هزینه‌ها آن به طرز عجیبی کاهش می‌یابد. زمستان هم فصل اسکی است که از ماده دسامبر آغاز می‌شود و تا ماه مارس ادامه دارد. با اینکه زمستان در شمال صربستان سرد است اما هم این فصل و هم اسکی، مسافران خاص خود را دارد.

تصویری از زمستان در صربستان

منابع

iexplore

theculturetrip





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: