مسجد عرب احمد | مسجدی ساده در ساحل دریای مدیترانه
نوشته شده توسط : badsa

مسجد عرب احمد

مسجد عرب احمد » این همان چیزی است که همه بازدیدکنندگان تور قبرس باید ببینند، نه تنها به خاطر معماری فوق العاده طراحی شده، بلکه به خاطر کشیش مسئول، یعنی امام محمود مقدسی غازی، یک دانشمند علمی است که با قرآن آشنا است، می تواند خطبه قبیله را در قبرستان بخواند و همیشه مایل است که یک راهنما باشد.

تصویری از مسجد عرب احمد

مسجد عرب احمد در انتهای شمالی خیابان ویکتوریا و در غرب Sarayönü (میدان آتاتورک) واقع شده استاین مسجد عرب احمد خیلی ساده طراحی شده است، و درهم آمیختن درختان و درختچه های مدیترانه معمولی به زیبایی آن افزوده است. کل مکان به خوبی مورد توجه قرار گرفته و توسط طرفداران آن هر روز استفاده می شود.

مهمترین مکان درون مسجد، محراب است که همیشه روبروی مکه قرار دارد. در محراب است که امام جماعت،مسلمانان را هدایت می کند، جایی که او پشت به مردم ایستاده است. در نزدیکی محراب مسجد عرب احمد جایی قرار دارد که امام جماعت مردم در آن قرار میگیرد و برای مردم خطبه میخواند که اصطلاحا به این مکان منبر میگویند.

تصویری از حیاط مسجد عرب احمد

در نزدیکی محراب مسجد غرب احمد یک ساعت قرار دارد که عتیقه است.این ساعت در یک حراجی از لندن به مبلغ ۵۰۰ دلار خریداری شده است.شما عکسی از حیوانات یا انسان ها در داخل مسجد عرب احمد نخواهید دید و این به خاطر عقیده ی خاص مسلمانان است.

قوانین بازدید از مسجد عرب احمد

شما باید قوانین مسجد را رعایت کنید و نباید با کفش های خود به مسجد وارد شوید.اگرچه این قانون برای تمام مساجد رعایت میشود.رنگ اسلام سبز است، بنابراین مبلمان معمولا در این رنگ ظاهر میشوند.

تصویری از مسجد عرب احمد

مساجد باقیمانده در قبرس نسبتا بی اهمیت شده اند و معمولا توسط ساختمان های بلند در نزدیکی شهر غرق می شوند.

ویژگی های بیرونی مسجد عرب احمد

ویژگی های بیرونی مسجد عرب احمد ساده بودن طراحی مورد استفاده در همه مساجد خاورمیانه را نشان می دهد. به سختی می توان تزئین در این مسجد به جز مناره یافت. بیشتر مناره ها بالکن دارند که در آن می توان از دیدن پشت بام خانه های شهر لذت برد .این مسجد جزو بناهای تاریخی محسوب نمیشود و از سال ۱۸۴۵ فعالیت دارد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.





:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: